|
|
|
|---|---|
|
Hei! Jeg har nettopp byttet dieselpumpe (ny fra VEGE) i min 93 525Tds. Etter pumpebyttet vil den ikke gå 100% på alle sylindre. På tomgang går motoren ureint, akkurat som om en av sylindrene ikke tenner helt som den skal. Ved kjøring har jeg samme symptom, men ved kraftig gasspådrag virker det som om den trekker unna som vanlig. Jeg har byttet tilbake til den gamle pumpen, bare for å konstatere at denne gir samme problem, altså er det ikke noe feil ved den nye pumpen. Hva kan ha skjedd? Går det ann å skade de 6 giverne i svinghjulet når man leter etter hullene i svinghjulet med "dornet" som brukes ifm. timingen/justeringen av pumpen. Jeg syns jeg kjente at "dornet" tok borti noe når jeg roterte motoren... Hjelp..! Erik | |
|
En oppdatering: Har sjekket giverne på svinghjulet, disse er uskadet (det er ikke mulig å skade dem med "dornet") Jeg mener nå at bilen etter all sannsynlighet går på alle sylindre, men at ingen av dem tenner som de skal på tomgang, lett pådrag. Alle dysene ble sjekket og funnet 100% i orden i fjor høst. Jeg har forsøkt å justere timingen på pumpen om igjen flere ganger for å se om dette endrer motorgangen til det bedre, men det gjør det ikke... Har tatt fra hverandre alle plugger og kontakter jeg kan finne og renset/sjekket for skader. Any suggestions? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.