|
|
|
|---|---|
|
Tja? Någon som vet om det går o få på M3 e46 bromsok fram på en M3e36, med eller utan adapter. Tacksam för snabbt svar... Mvh Björn | |
|
Ingen aning men om du ska uppdatera bromsarna så ta några som är bättre än e46 orginalok. Nu kanske du har sådana liggandes hemma av någon anleding och då är det ju en annan femma men annars är inte e46 m3 bromsarna några värstingar |
|
|
Volvos R ok och skivor känns rent spontant bättre tycker jag. Dessutom är dom snyggare me. Mvh Jojje |
|
| Nej, jag har inga hemma. Jag såg en annons som va billig. Skivor o ok 1200:- det va därför jag undrade lite. Tack så mycket iaf | |
|
Nån som har mer info om detta? Har hört att skivorna passar rakt av iallafall, men hur blir det med oken? mvh Conan |
|
|
Jag vet att du kan montera skivorna "bult on!" för jag har sånna på min bil. Hur det är med oken vet jag inte. jag kör med porsche ok från en 996 C2 (=4kolvs Brembo ok) och de fungerar mycket bra, kolla om du inte kan få tag på något sånt. E46 M4 oken är ju fortfarande bara 1 kolvs ok. nu ska vi inte kasta skit på BMWs ok för till vardags fungerar de riktigt bra trots bara en kolv och gliddel. Även vid lite sportigare körning på bana fungerar dem, men planerar man att köra hårt på bana skulle jag välja något bättre. OBS! Min kombination kräver adapter för att kunna montera Oken, samt att det i princip kräver 18" fälgar. Vissa 17":are går att trä på, typ BMW E36 M3 original, förutsatt att du inte har några balansvikter på insidan! Jo jag måste även använda spacers för att få på fälgarna. Men denna kombination och med Performance friction belägg 97 biter till utan bara satan, man hänger i bältet när man bromsar. MVH Richard |
|
|
Lyfter denna tråd och hoppas att nån vet om oken från m3 e46 passar på m3 e36 eller/vilka modifieringar som krävs? mvh Conan |
|
|
Oj vad många som verkar veta nåt... ;-) Jag måste med andra ord köpa och testa om man inte vill dö nyfiken :-( mvh Conan |
|
|
Jag tror att kunskapen finns därute nånstans... Det jag vet idag: Skivorna passar rakt av, beläggen skall tydligen vara exakt samma mått och då borde oken vara samma mått med? Enligt mig borde det då bara vara fästet som skiljer, kan det vara så enkelt att okhållaren från e46 passar i e36 spindelns 2 "fästöron" rent av? Kom igen nu alla experter!! mvh Conan |
|
| ja Grabbar . E46 m3 bromsar passar BOLT ON bmw me36 m3 utan beskymmer. testade idag i garaget sammt infästning på spindeln | |
|
Du tog alltså skivor, ok och okhållare från e36? Det låter ju underbart om det är sant... mvh Conan |
|
| Menade såklart e46... | |
|
nej behöver inte ens okhållare utan bara4 oket det är samma avstånd i spindlen så kallt , bara ta oket o skrivan det passar bolt on :) |
|
|
F-n vad bra. Jag har nyligen provat m e46 skivor, okhållare men m e36 oket och det gick inte. alltså skiljer det lite på oken trots att beläggen passar till båda... :-) mvh Conan |
|
| Tycker många skriver att M3 e46 har dåliga bromsar, jag tycker de är sjukt bra, eller så kör jag för snällt med bilen :-) | |
|
m3 e36 har inte heller dåliga bromsar, om man kör m 3,2:ans org skivor som är bättre 3,0:ans. Men det skulle kännas metalt bättre med större skivor vid bankörningen, och det kan bli mkt billigare med beggade e46 bromsar än annat eftermarknadskit (PFC, Stoptech etc) kan jag tänka mig... mvh Conan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.