AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.171

Någon som använt Mr Cap?

Nån som använt mr capp? kan dom det dom ska?

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag har provat både Mr.Cap och Ditec och jag tycker Mr.Cap håller längre och använder mindre krita i sitt polermedel vilket är skönt - annars så blir det fullt med vitt pulver i skarvar o dyl som är jobbigt och pilligt att ta bort men i slutändan så är det mannen bakom maskinen man ska betala för när det gäller engagemang och erfarenheter.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
tack ska prova om 3 veckor.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Min 528a var Mr Capad när jag köpte den, sämsta som hänt den bilen :)

///MVH Hasso
Länk
An
291
Antiloop
E38 728iA
"Ditecade" en fabriksny bil jag ägde för några år sedan, kunde lika gärna använt vanlig Supertvätt. Resultatet var detsamma.....
Fråga efter referenser! Det hänger mer på gubben som utför jobbet än produkten.

Jag har kört Mr.Cap på mina två tidigare bilar med bra resultat.
Antiloop: ?? Lika gärna använt "Supertvätt"?? Vad menar du? Supertvätt är ju ett rengöringsmedel som är lite onödigt starkt. Men det ska lösa tjäran man har längs sidorna. De jobbet som en avfettning ska göra utan mekanisk åverkan och som underlättas om bilen fått en lackbehandling. Vad har supertvätt och DITEC gemensamt?? Det är ju helt olika användningsområden? Mvh J.Sandell
Så nu har jag haft min bil på cap i kalmar (m5e39). Mycket bra jobb, Jag är super nöjd, Som ny igen. Har ju mycke läder i min och det översteg förväntningarna. Tack mr cap

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Huvudsaken är att man själv är nöjd!
Men lämnar man in ett antal olika bilar med samma färg och inredning,och samma slitage på dito!
Så lär man få lika många olika resultat,beroende på hur flink och noga respektive är!!!!
Allt är relativt så länge man inte lider av gråstarr! =)

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Bästa resultat får man nog med relativt nya bilar, min kom ut i bättre skick än när jag köpte den, sen är det nog mycke upp till dom som jobbar där. Jag hadde förväntat mig att dom skulle rekomendera deras produkter när jag frågade men dom sa bara att, visst våra produkter är bra, vi använder dom men se bara till att tvätta bilen med schampo och inte med vaxschampo.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har provat MrCap för rätt länge sen och i kombination av min erfarenhet och hur bilarna funnits med i vagnparken, dvs 4-6 år så har Ditec funkat bäst för mig då jag har en minnesbild hur bilen såg ut som ny jmf med då den sålts.

När jag tvätttar vilket jag gör både gärna och ofta används ofta avfettning. MrCapbehandlingen lyckades jag avfetta bort ganska snabbt har jag förstått nu.

En kombination av att själv lära sig tvätta på ett skonsamt sätt för lacken, ett bra lackskydd( vad bra är, är upp till var och en att bedömma) och regelbunden översyn är nog det rätta.

Det som avgör hur en bil hålls i det skick när den hämtas ut från en polering är
1. Hur ägaren sköter om den.
2. Vilka yttre förhållanden som råder.
3. Livslängden på den applicerade produkten.

Det är dina pengar du ska lägga på bilen. Hur länge ska du ha den och vad har du råd med? Jag vet vad jag spenderar mina i alla fall. Medveten och kräset. Har helt enkelt tröttnat på att polera själv för många år sen och har förmånen att kunna köpa den tjänsten.

Mvh
Asken

Så då menar du alltså att du tar bort caps formula U med avfettning?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag menar att jag lyckats döda alla lackskydd utom Ditec för jag har inte följt dom instruktioner som hör till hur man sköter om det. Varje gång jag varit inne på en ditec ombehandling har det funnits tillräckligt kvar av det för att bilen efter det bästa exemplet 8 år och 28.000mil rent optiskt ha minst 80% kvar av nybilsglansen i lacken.
Nu har du investerat i Mr.Cap var nöjd med det och läs instruktionerna hur de tipsar om biltvätt, kör ett par år. Är du inte nöjd sen så prova ngt annat.
Det är upplevelsen hur man tas emot som person som avgör vart man spenderar pengarna. Det är ens egen erfarenhet som man fattar beslut som rör framtiden.
Det alla delar med sig i den här tråden är deras åsikter, erfarenheter och slutsatser.
Viktigast är att du är nöjd.
Mvh
Asken
De flesta i min bekantskap använder sig av Mr Cap och resultaten är minst sagt grymma. Avfettning används flitigt och efter ett år när det är dags för återbehandling känns bilen så gott som lika fräsch.

Till våren blir det Mr Cap för mig också.

Mvh
Matteus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.