|
|
|
|---|---|
| Har nyss bytt bromsbelägg fram har kört 9000 mil med dessa belägg de tycker jag är otroligt att de går köra så pass långt?Länk | |
| Kan nog stämma riktigt bra. jag har kört 5500mil med mina och de ser ut att vara 35-40% kvar. Det är bara att konstatera att biltidningarnas skrämselpropaganda inte är riktigt relevant. visst är delarna lite dyrare men i förhållande till dimension och livslängd är dom inte alls dyrare än en svensson bil. | |
|
Ang prisbilden på Svensson bilen gemfört med BMW så tror jag att BMW är ligger väldigt bra till. Jag vet att BMW har sänkt sina priser med mellan 20 - 50% på vissa reservdelar och produkter. Jag köpte bromskivor till min 540 -99:a fram. Dessa var "bara" ca. 100 kronor dyrare än till våran 945 -92 (med ABS och ventilerat utan nav). Sedan köpte jag vänster fram ABS-givare till Volvon då lampan varnade för fel i systemet. Volvo tog 1895:- ink moms. Hade då precis köpt 2st till BMW:n. Dessa (om jag inte minns HELT fel) ca. 760:- /st. Tack för ordet! Mvh, Pocke |
|
|
Lite OT men; på båda mina E46:or höll bromsbeläggen fram 8.000 mil. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.