AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
743

knacka ur lagerbana in eller ut på remskivan till ac:n?

Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
hej jag har lyckats få ut kompressorn ur bilen och dragit av remskivan (inte så svårt lagerkulorna ramlade i handen på mig), den yttre lagerbanan sitter kvar i rem skivan och jag vet inte helt hundra vilket håll jag ska knacka den åt..... saken blir inte enklare när jag inte sitter i en riktig verkstad med allt man kan tänka sig utan halvfulla hylsnyckel satser och gamla sketna udda verktyg..... vore jag dum om jag knackade ur den gamla lagerbanan med det nya lagret?

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Lagerbanan går bara att knacka ut åt ett håll, inåt mot kompressorn.
Det sitter rätt hårt och är även "nitat" lite i kanten av remhjulet.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Sp
82
Spruttibangbang
540iA - 95 FJORD GRAU
märkte det sen.... fick erfara att jag med mina futtiga verktyg inte kunde utföra jobbet själv utan fick gå till en med svets som fick dra ett gäng loppor i lagerbanan så man fick fäste med en hylsa.... sen när allt var klart fick jag idén att försöka vrida runt kompressorn för hand med en del av den gamla hubben.... satt som berget .... kompressorn är bränd.... nu har jag gjort massa jobb i onödan, om jag hade tänkt på det lite tidigare bara och inte stirrat mig blind på lagret.... nu blir det nytt hela skiten ... 3500 för kompressorn vad rören kostar vet jag inte men dom köper jag oxå.... blir till och avboka fyllningen på fredag....

livet är hårt mot dom hårda

"When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.