|
|
|
|---|---|
|
Startmotorn drar ej runt. Provat att bogsera igång bilen (manuell) vill ej starta ändå. Felsökt med Carsoft och fick felkod på DME visade på EWS modulsignal som saknas eller kamaxelgivaren. Provade att felsöka på EWS modulen men programmet får inte kontakt med den. Nollade felkoderna på DME och provade och starta går fortfarande inte. Kollade med Carsoft på DME efter felkoder men den var ok. Det verkar konstigt om både startnyckelkontakten och EWS slutar att fungera samtidigt. Har ej kollat ifall jag har ström till startsolenoiden när jag vrider på nycklen. Bilen är en E39 520i -97 sedan manuell Har läst alla trådar om detta på forumet men blir inte klok på om EWS blockerar även startmotorn /Pulare | |
|
Startspärren blockerar även startmotorn. Kanske nycklarna behöver kodas in igen? FP |
|
|
Ok upptäckte med när jag lusläste elshemat att startmotorn också är bortkopplad om inte startspärren frikopplas. Hoppas att det bara är så enkelt som att koda om nycklarna annars blir det en ny EWS. Det är bara att bogsera bilen till BMW verkstan. /Pulare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.