AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
509

M3 Gt -95 utan s-bok pris?

L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Var och kollade på en

M3 GT -95 utan servicebok, 11000 mil? med lös inredning och omlackad motorhuv idag.

Ser rak ut i plåten hyffsad lack, vad ska man ge för en sån eller är det dumt att köpa en utan servicebok?

Generellt sett är det nog inte ett bra köp om inte bilen är väldigt fin och du inte planerar att sälja den på många år framöver. Att sälja en M3 utan servicebok är sannolikt inte enkelt. Jag skulle tro att bara avsaknad av servicebok gör att bilen är värd 30 000 mindre. "Lös inredning"...vad innebär det?

Dessutom...utan servicebok eller annan dokumentation...hur vet du att det är ärliga mil?

Jag tänker sticka ut hakan och värdera denna bil till 100-110' pga osäker historik och övrigt beskrivet skick...

/Simon
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Om bilen känns bra annars, så tycker jag att den bör värderas till ca 130.000:-

/Edvard
BMW CS # 4503
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Hej

Tror jag forsätter leta då eftersom
begärt pris är 159k och det fanns andra
småfel också på bilen vad jag såg.

Synd för att det är en cool och ovanlig
bil snyggaste M3:n modellen enl. mig

Simon_en: Det vet jag ju inte efter som det inte fanns
någon dokumentation, tog chassinumret kanske
går att kolla servicar om man hör med BMW?
Dörrana skramlade lite, lös dörrsida höger
fram osv.

Bumper: 120-130 tycker jag också verkar mer rimligt
för den.

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hahaaa! I Helsningborg, hos BT Bil va? Skitbil! Läckte olja och gick som en gammal kärring juh! Inte EN plåt på bilen hade samma gröna färg, inte EN. Okej med omlack, men färgnyanser??! Kantstötta fälgar och hela fadirullan. Såg tom. silvertejp i motorrummet!

Tänk på att dessa bilar står sig bra i pris om dokumentering finns och allt sköts ordentligt (tom. tyskar som kommer till sverige för att hänta fina ex.) så se upp med taskiga GT:ar.
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Ja det var den på BT Bil verkar som dom fått den
såld nu endå..
Nej den var inte så bra hade haft 8-9 ägare också sen importen -98 synd att misshandla en fin bil så.

Reagerade du på tjutet i växellådan/drivningen också?

Blackie Lawless
Någon som vet något om M3 GT:n hos Rigo i Halmstad? Den ser väldigt sjysst ut. Jag trodde inte att Svenska BMW befattade sig med importerade BMW.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
nä men den ryckte som bara den. riktigt skabbig bil...
;o(
Det är jag som har haft Gt på Rigo du kan ringa till mig om du vill veta mer om den 0709 288164
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.