AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
908

Bakdäcken skrapar i på min M3 -96

hej har en m3-96 köpte däck för någon månad sen märkte att de skrapar i där bak när jag svänger ändå har jag köpt exakt samma däck som satt där innán=( hur kommer detta sig behövs spacerplattor plötsligt?har där bak 245/40 eller får man leva me det?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Dina nya däck är väl inte lika nerslista som dina gamla. =)

Du behöver nog inte spacers, men det kan vara på sin plats att valsa in skärmkanterna så slipper du problemet i framtiden.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Har även jag 245/40/17 bak på min och det är bara en vanlig 325.
Det skrapar inte nånstans och bilen är sänkt. Men visst ligger det nära!

Mitt tips är att kolla om bakvagnen sitter som den ska (silentblocken tex) eftersom det skrapar ändast när du svänger.

Mvh Jojje
jag tackar så mycke för svaren,men var sitter silentblocken??å de skarpar bara i när jag svänger=(
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Dom sitter givetvis undertill. Det är upphägningen till bakvagnen. Det är 4 eller 2 st (minns inte hur många) gummibussningar stora som tennisbollar i diameter. Glappar dom så så förflyttar sig hela bakvagnen i sidled när du svänger.

Kostade ca 2k på BMW att byta på min M5.

Mvh Jojje
hm har kollat silentblocken de var de inte=( måste ju vara däcken som är nya bara=/ får la leva me det, eller finns de nåt annat som kan vara orsaken?? skrapade inte i me dom gamla däcken men de var ju slitna,hm de kan ju inte vara så bra för bilen att de skrapar känns som att de är insidan av skärmen allså bakom inte framför däcket vid själva svängnar men en mekaniker kunde inte se vart de tog i=/
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag bytte däck på min för knappt en månad sen och det skrapar inte nu heller. Det måste vara ngt annat som tar i... kan du PÅ däcket se var det är skrapat? insidan utsidan? Då kan du ju lokalisera var det tar i på bilen.

Mvh Jojje
hm nu har jag inte kollat mer men en hypotes bara kan de ha med att göra att jag byta bakväxellådsolja? för jag kunde inte se vad det har tagit i på däcket men jag ska lämna in så får dom se imorrn=(
han inte till verkstaden idag=( får bli imorrn men jag märkte att bakvagnen svängde som fan över 200 de låter som de kan var bussningarna eller som du skrev jojje slientblocken=(verkar som killen jag lämna den hos inte kolla så noggrant de är ju fan=( tack för hjälpen i all fall
hm jag tala om var de var dom ,hade slagit i fel bakväxellådsolja man kan ju börja undra jag hörde på semestern på en bmw firma vad felet var dom sa direkt att de var oljan!!! man blir ju så jävla sne,
Det är inte helt ovanligt att bakaxelifästningarna ger sig. Detta har till följd att bakaxeln kan förflytta sig sidled. Vanligt vid hård körning och framförallt då på bana.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.