|
|
|
|---|---|
318_is |
Min växelspak är väldigt sladdrig på alla håll och kanter=) Hur gör jag för att bli av med detta? finns det ingen komplett renoveringssats på bmw att köpa? om inte det finns vad ska jag köpa för delar? bilen är en e30 -86 |
alex_328 |
du behövet byta bussnigarna i växellådan .. inget dyrt men lite om ständigt .. kanske |
| skulle också vilja byta dom. är det bökigt? | |
E30 Beemah |
nejdå spärrskaft och förlängare E30 Beemah |
| Växellådan behöver man inte röra...däremot vxlreglaget,det är där glappet uppstår...det finns en hel del delar som det blir slitage i och bästa resultat får man om man helt enkelt byter ut dom...och för att komma åt så får man lossa avgassytem och ta ner kardan-axeln...det är lite pyssligt men känslan i vxl-spaken efteråt är värt allt jobb! | |
318_is |
Okey men vad är det för grejer jag ska beställa då? =) |
E30 Beemah |
gummi och plastdetaljer E30 Beemah |
318_is |
Det var ett himskans dumt svar måste jag kommentera. Det har jag med konstaterat. ska jag gå in på bmw säga jag vill ha plast och gummi detaljer till min växelspak lr? ingen som har bytt och kan förklara kanske eventuellt har till och med artikelnr? |
|
Kolla denna: Länk Där har du info om hur du gör. ///BMW - Was sonst! |
|
318_is |
Något sådant menade jag=) hehe tackar för det. Funkar artikelnumrena i sverige med? MVh |
| Dom på BMW är inte helt retard, gå in o snacka med reservdelssnubbarna så får du rätt grejer oftast. Säker på att det är "bussningarna" och inte nedre delen av spaken som är sliten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.