|
|
|
|---|---|
|
Har fälgar 17" ET15 8.5" breda fälgar med 235 45 17 däck och bilen vinglar väldigt ( E39 523 touring). Höger stötdämpare läcker olja så den behöver bytas. Frågan är om det beror på stötdämparen bara eller om det är framvagnsintällningen åxå. Eller kan man anse att det ska vara stabilt att kära med ET15 på en 523 E39. Kan man byta bara den ena stötdämparen eller måste man byta båda.... Jerk | |
| ET15 på fälgarna bör inte göra så mycket så länge allt bara får plats i hjulhusen. Skall du byta dämpare så skall du helt klart byta bägge. | |
|
Hej! Båda mina 530D E39 (-00 resp. -02) har jag upplevt som "vingliga/spårkänsliga" (lite huggormsaktiga) med 17" (235/45/17, ET 20). Bytte till 16" och vips var vingligheten helt borta!! På -02:an (touring) har jag dessutom problemet att med 17" slits framdäcken kraftigt på både in och utsida (blir helt "runda" på båda kanterna) trots korrekt framvagnsinställning. Nå'n annan som haft detta problem? Att man se'n inte kan få bakdäcken att inte slitas upp snabbare i mitten (trots alla däckexperters råd om lufttryck) verkar ju vara nästan helt normalt, eller? Mvh/Saij |
|
|
Ok tack för tipsen. Då blir det nya dämpare fram. Kan man ha 225 på 8.5 tums fälgar eller är det för smalt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.