AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
591

Felmeddelande som inte ger sig

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Nyss varnade bilen för "Engine oil low" så jag fyllde på en liter så det hamnade på övre strecket på oljestickan. Men det fortsätter att varna för låg nivå. Hur nollställer man det förutom att koppla ur batteriet? Det här är väl det absolut viktigaste felmeddelandet som man inte kan ignorera.

/SF
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det händer att de går sönder, sök så hittar du andra som haft detta problem. Kolla även kablaget, det kan vara så enkelt.

Oljetrycksgivaren är nog viktigare än nivågivaren, nivån kan du enkelt kolla när du står still.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Var sitter givaren då så jag vet var man ska börja leta. Tycker att nivågivaren är viktigare då man har lite tid på sig att ev. fix felet. Tänds tryckgivaren är det bara att stanna fort som fan och ställa sig vid vägkanten och glo.

/SF
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Tänkte mig inte för. Klart jag vet var nivågivaren sitter, kollade ju oljepumpbultarna i våras.
Provar i alla fall först med att koppla ur batteriet, för det var faktiskt låg oljenivå när det började larma. Den vill bara inte sluta med det.

/SF
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Var precis ute för att koppla ut batteriet, men då hade det slutat att varna för låg nivå. Bilen är väl inte så snabb att fatta. Från det ena till det andra, varje gång jag startar bilen får jag trycka fram uppgifter på färddatorn med knappen till vänster om ratten. Finns det någon inställning som gör att man automatiskt får fram t.ex temperaturen när man startar bilen?

/SF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.