AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
855

Vill sänka mer fram! Har H&R 40/15, bilder finns!

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Vill sänka bilen mer fram och har redan H&R 40/15 sänkning med originaldämpare, vill ha det lika lågt fram som där bak, alltså så att typ större delen av däcket döljs av skärmen.
Bak ser det riktigt häftigt ut men fram lite mesigt :P
Länk

Vad finns att göra? Finns det någon chans att den blir lägre om jag byter till kortare dämpare eller ska jag slänga på 60 fjädrar fram och behålla org. bak?

pg_ice
PS är bra :)

enbart sänkt fram,bak är det inte rört nåt.
här har du rätt stuket eller?
Länk

sen tycker jag att det ser ut som mer än 15 sänkning bak? men det kan ju bero på vilka däck du kör med.
själv kommer jag att slå dit 40 sänkning bak,man får ju hoppas det inte blir för lågt
pg_ice
slänger ut en extrem sänkning
Länk
det där är nog det lägsta du kan köra på.
lite lägre bak än vad du har nu och mer fram än förra bilden.

325an :
Länk
ji
729
jigga
428i coupé -2014
pg_ice, tackar! perfekt stuk på första bilden! Min första tanke var att jag hade satt framfjädrarna fel på något vis för den inte blev speciellt låg där fram... Vad finns att göra då? Kortare stötisar räcker inte? Kan man byta stötisar/fjädrar fram utan att röra det där bak utan att det blir konstig väghållning?

pg_ice
60 sänkning fram ska nog original stötarna klara.
kör på 60 sänking fram det blir nog perfekt!

325an :
Länk
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Om jag köper en sån 60/40 sänkning från gemotorsport, budgetvarianten för typ 1400 :- och bara monterar framfjädrarna och låter H&R fjädrarna sitta kvar där bak, blir det konstigt då med extremt försämrad väghållning osv?

pg_ice
vad menar du med försämrad väghållning?
att bilen blir stötigare när du sänker den är ju solklart.

sänker du den fram så kränger bilen mindre i kurvor och du får även mer överstyrning.
på så sätt så får du bättre väghållning men det beror ju på hur fort du hade tänkt åka?

325an :
Länk
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Jo men det blir inte konstigt att använda en sorts fjädrar fram och en annan bak då?
Skulle inte ett par andra stötdämpare sänka den lite också?

pg_ice
det är fjädrarna som bestämmer höjden på bilen inte stötdämparna.
stötdämparna är bara till för att dämpa stötar..hmm därav namnet va ;)?

325an :
Länk
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Misstänkte det också...Får bli ett par nya fjädrar då kanske, eller nöja sig som den är nu.

pg_ice
nja nöja sig med det där funkar väl inte :D?
som du säger så ser det inte rätt ut,lite knepigt stuk på bilen.
kolla efter begagnade fjädrar fram så slipper du köpa bak också iom att dom oftas säljs i paket.

325an :
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ska du på med ett par 60mm fram å sen köra med orginalsötisarna kommer dom slitas väldigt mycket fortare än annars.
Deras arbetsområde kommer att komma så mycket längre ner än va dom är byggda för å därför slitas fortare.
Om dom är fräscha nu kommer du kunna köra rätt länge iaf.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Ja dem känns fortfarande fräsha. Det är M-dämpare så dem är ju redan lite kortare än standard. Vart skulle man kunna få tag i bara framfjädrarna?
Är gemotorsports stötdämpare bra eller är det skit med tanke på priset?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.