|
|
|
|---|---|
|
När gör BMW sin uppdateringar? Vad innebär faceliften och uppdateringen som kom 2002? Min bil är tillverkad 2001/09.. // Carl | |
|
Det kan vara en 02:a, man ställer normalt om till ny version under september. ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Narvselius: Okej, har alltid trott att min bil tillverkades i november..därför jag vart lite osäker på om det verkligen är en -02. Jag testade att slå in sju sista siffrorna av chassinr här Länk |
|
|
Det enklaste är väl att kolla utseendet på framlyktorna/blinkers. Kolla på en 00:a (exempel: Länk och en 03:a (exempel: Länk och jämför med din bil ... notera att den avslutande "svängen" vid blinkersdelen av lyktan vänder riktning före och efter facelift. Det är inte så många som orkar byta ut både lyktor och framskärmar för att fejka en facelift. |
|
|
Suck, forumprogramvaran massakrerade länkarna och som vanligt kan man inte redigera inläggen ... välkommen till 1998 ... :( Före facelift: Länk Efter facelift: Länk |
|
Frallan |
exteriört så innebär faceliften på limon/touringen att bilen har andra framskärmar samt mycket ändrat öht på fronten osv... inget att ta miste på direkt således... skiljer även bak på en limon som bl.a har andra bakljusen m.m. finns garanterat förseriebilar som är tillverkade under sommaren -01 som oxå är av faceliftmodell, men kanske inte årsmodell 2002 i pappren, vilket kanske är skitsamma - huvudsaken är ju att bilen är uppdaterad.... |
Frallan |
åhhh va seeeegt autopower är, tungt o vänta 3 minuter på att inlägget postas när man har 100 mbit uppkoppling.... :-((( + att någon annan har hunnit svara under tiden när man väntar..... |
|
Tackar för svaren! Jo jag håller med, tycker att forumet känns lite 90 tal :P Ett nytt och lite fräschare forum skulle inte skada! Hursomhelt så vet jag nu att det är en -02 jag har! =) Känns skönt! :D Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.