AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.757

Byta remspännare, Generatorremmen

Ska byta remspännaren till generatorremmen på min 525 TDS men tycker den här nya är så stum. Rubbar den inte en millimeter om jag hänger på den.

Är den låst på nåt sätt för enklare montering och hur får jag isåfall isär den när jag satt fast den? Om den inte är det hur får jag ihop den för att kunna montera?

Här är en bild:
Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Enligt TIS så är det bara att hänga dit den.
Där står inte om man sätter i en ny bara att man ska observera att man hållet spännaren upprätt då den innehåller olja och har man haft den felvänd så ska man pumpa på den några gånger precis som man gör med en olje stötdämpare.

/Pulare
Det är ju rent hopplöst att trycka ihop den... men den är liite vriden så jag funderar på om den flyger isär om jag vrider den så att båda hålen är parallella så att säga.
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Enligt bilden i TIS så ska hålen vara parallella med varandra.

/Pulare
di
33
diesel cruiser
525 TDS Touring -96
525 d Touring -01
Ingen fara med å vrida den så den blir "parallell", dom är jävligt stumma men med en stor polygrip så kan man "nypa" ihop den så den passar i bulthålen.
Har fipplat runt med remspännaren och den armen som hydraulkolven är monterad i. När jag spänner "remspännararmen" med den ca stl 19 insex locket så spänns hela anordningen fast. Som om jar saknar någon form av metalldistans om 1-2mm.

Gummipackningen enligt REALOEAM-bild finns där, men när jag drar åt "locket" så låser jag ändå hela anordningen. Ska det vara så?!.. Vad är tokigt..:)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.