|
|
|
|---|---|
|
Har et lite problem her. Har upptäckt at bilen ikke går fullt ut. Den stoppar opp på ca 4500 rpm. Har også hatt problem med bränsletilførselen når det er 10~15 liter kvar på tanken. Troligen et pump problem, men hur felsöker jag detta? Jeg har bytat injection-filter for en vecka sen, men det utgjorde ingen skilnad. Nogon tips til hur jeg felsöker på detta problem? Er det noen sikringer / releer jeg kan prova? Undrar også på om det är to pumper på denna bil? Bilen er en E28, 528i -1984 (L-jetronic). -- 528i -84 520iA -83 (R.I.P.) | |
|
Hej! Det där med att bilen stannar upp vid 4500varv KAN vara ett kontaktproblem inne i luftmängdsmätaren,man öppnar locket till denna försiktigt o sprejar lite kontaktsprej mot elektroniken.Helst en sprej som dunstar snabbt. På min förra 528:a(82) hade jag bara en bensinpump(den utanför tanken).I min 535:a har jag däremot 2st.(en inne i tanken + den "normala utanför). Man kan mäta upp bränsletrycket i spridarröret,skall vara mellan 2,5-3,0 bar. Och även se hur mycket bensin pumpen levererar under en viss tid.Se i en verkstadshandbok vad det skall vara för värden. Mvh Janne. |
|
|
Har tittat ilte i bentley "Service Manual". Undrar på om det kan vara Transfer-pumpan? Nogon som har hatt en trasig transfer-pump som kan berätta? :) -- 528i -84 520iA -83 (R.I.P.) |
|
|
Fant felen. Det var fordelar-enheten som satt lite fel, några grader vridning åt rett håll løste problemet. -- 528i -84 520iA -83 (R.I.P.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.