|
|
|
|---|---|
HZRobban |
vid växelspaken, ovanför under radion... finns ju endel displayer... hur får man lös dessa? och en annan fråga, radiokabeln... den sitter inte i bmw's cd-spelare va utan i enheten under? |
|
Demontering av Klima-panelen E38: Panelen sitter fixerad med två fjäderbleck i överkant och två i underkant. Teoretiskt är det alltså bara att dra ut den rakt bakåt. I praktiken vill man ju absolut inte ha några brytmärken i plastdetaljerna. ”Byrålådseffekten” är också påtaglig, panelen är vek och stela kablage vill inte ge med sig så lätt. Det är småjävligt helt enkelt! Börja med att knäppa loss den lilla träpanelen till vänster om mugghållaren. Den har ett plastöra i underkant som man drar ut bakåt. Beroende på din bils utrustningsnivå så sitter det strömbrytare för stolsvärme, DSC, EDC, PDC, Elrollo i knappraden ovanför, (eller täcklock) Peta ut strömbrytaren, (eller täcklocket), bredvid vänster stolsvärmeknapp. Från dess hål kan man sedan enkelt plocka ut övriga knappar, (eller täcklock). (Låt stolsvärmeknapparna sitta kvar då de är långa strömbrytare med dålig utdragslängd på kablaget). Genom strömbrytarhålen kommer man nu åt baksidan av klima-panelens underkant med ett eller två fingrar, (beroende på fysiska förutsättningar). Dra ut underkanten av klima-panelen med fingerkraft så de undre fjäderblecken släpper sitt grepp. Lycka till! |
|
HZRobban |
Tack! Dock hade ja redan fått lös allt när du skrev det... Jag gjorde dock lite annorlunda, och enligt mig lättare :S Tog ut radion... Ner med händerna bakom och "pressade" ut modul för modul... Gick hur bra som helst och slapp brytmärken =) // Robban |
| Aaa, tänkte inte på att du har lös radio. skrev mitt tips för navigator. Då "kommer man ju inte till" uppifrån. Bra att det löste sig ialla fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.