|
|
|
|---|---|
|
Nu i veckan så fick jag mina fälgar blästrade och lackade, resultatat blev perfekt mycket nöjd. Problemet kom när däckfirman skulle montera tillbaks däcken. Två av ventilerna blev skadade och dom är tydligen av en ovanlig dimension som inte går att få tag på. Ventilerna är i metall och dom är dessutom mycket smalare än standarddimensionen(Mina ventiler är jämntjocka hela vägen medans standardventiler är tjockare i den änden som sitter i fälgen). Har ringt runt till ett antal däckfirmor + BMW men alla säger att dom bara har en dimension på ventiler. Fälgarna är nån sorts kopior skulle jag gissa och det står JW stämplat på dom. Nån som vet var man kan få tag på ventiler av min typ? Lite jobbigt nu då luften i däcken med dom skadade ventilerna läcker ut på 3 dar... Stort Tack! MVH/Dan | |
|
En bra däckfirma ska kunna lösa detta! Förmodligen sitter det en tvådelad ventil i dina fälgar nu? Monteras så att man skruvar ihop den med oringar mellan ytterdel/fälg och givetvis innerdel/fälg Den vanliga snapin modellen kallas normalt för TR13 och är konisk, men ventilhålet är bra mycket mindre än det ser ut att vara pga kragen på ventilen |
|
|
E36, tack för ditt svar får ringa vidare. Försökte ringa däckfirman som bytte däcken igen men nu var dom inte så trevliga längre, inte kunde det väl vara deras fel att mina konstiga ventiler gick sönder när dom tog bort dom och att dom som dom hade tänkt sätta dit var dubbelt så tjocka... Mina ser ut ungefär så här Länk Fast smalare i den delen som sitter i däcket. |
|
|
Det låter som en mindre seriös däckfirma, kanske en garage eller källarverkstad? Det var precis den modellen du visar som jag syftade på, finns normalt i olika dimensioner också OM det nu mot förmodan skulle vara så att du har en märklig dimension på hålet så är det inga problem att borra upp ventilhålet heller Ett tips är att du åker runt med fälgarna till några riktiga gummifirmor nära dig, så ska du se att du blir hjälpt, ta med fälgarna så förstår de lättare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.