|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa !! Täbkte sammanställa en liten reservdels guide genom att lägga ut tips om delar som är billiga och bra till e34:ans framvagn , givetvis kan andra delar ochså vara intressant. Många hävdar att biltema är skit och det kan jag hålla med om i vissa saker. Men främre länkarm med spindelled är en bra grej att köpa igenom biltema tycker jag: Mekonomen 861 kr Biltema 298 kr stor skillnad va och då snackar vi samma del från "samma" tillverkare. Kan vi hjälpas åt att sammanställa lite ja då gör vi det smidigt för oss, har lite glapp i framvagnen och har tänkt att byta det mesta men man vill ju inte lägga alla peningar på att betala för bmw original jämt, men i vissa fall kan det vara billigt där med. Tips och jmf är mottagna varmt från er alla e34 ägare .. Mvh Niklas | |
|
Har tänkt att köpa stabilisatorstag från biltema är dessa något att ha lr är det motornord/mekonomen/bmw original som gäller där ?? Detsamma gäller biltemas styrleder , är dessa godkänt bra lr kassa.. Mvh Niklas |
|
| Främre länkarmen hade samma nummer i gjutningen som de dyrare affärerna har som beställningsnr då jag köpte..nästa gång jag tittade på Biltema så var det bortslipat.. | |
| Brukar ju vara så, varför betala mer för att den köps på ett annat ställe hehe | |
|
Några mer som är intresserade, meningen är man sen bara söker på framvagn så finner man detta kapitel ..... |
|
| Ang stabilisatorstag så köpte jag det på Biltema för ca 8 år sedan..de höll inte så länge bara ett par år de jag köpte nästa gång hade ny utformning av skyddsdamasken samt klämring ock de stagen klonkar inte ännu och min bil rullar mycket per år | |
|
Hjälpstyrarmensbussning, ett het tips till alla som lider av vibrationer vid en viss hastighet både acceleration och inbromsning. Kostar 125:- på motornord och 150:- på mekonomen, kräver dock press. Hela hjälpstyrarmen går på ca 430:- Obs, man bör veta att andra fel kan ge samma symtom, t.ex casterstagsbussningarna, centreringsringar, obalans, mellanlagret på kardanen m.m. //Simon |
|
|
Köpte nya Casterstag på en ebay.de shop. 75€ (690kr) för två st, inklusive monterade 750-bussningar och frakt!! Försök hitta det priset här i sverige!!! Beställde en onsdag em och hade dom på fredagen. Jag beställer i stort sett alla mina reservdelar från tyskland, oftast är det mindre än halva sverigepriset även med frakt! //C |
|
|
clali: har du en länk till företaget som du köpte av på Ebay? Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
| Det sägs att "alla" e34 casterstagsbussningar är samma som 750ins nuförtiden. | |
|
Köpte från Länk. Det finns även många alternativ om du söker på QUERLENKER, DRUCKSTREBE. Jag brukar handla från shopar där man betalar med PayPal för det är inte så jättemånga som tar kontokort direkt. Banköverföring också rätt vanligt. Om man inte är kung på tyska så är Babel Fish bra att använda Länk //C |
|
|
Utför man reparationer på bruksbilen så är de delar som Biltema säljer oftast ett billigt och bra val...Men jag köpte främre länkarm med spindelled (298kr) på Biltema och tänkte byta den när det behövs!...men jag blev tveksam eftersom det sitter länkarmar som är gjord i lättmetall på min 525:a...och den från Biltema är EJ lättmetall...men de fungerar nog bra om man byter båda och de håller säkert länge!? ...För övrigt så skall man nog inte skylla alla haverier som uppstår med Biltema prylar på dålig kvalite...många gånger kan felaktig montering vara orsaken...och det är inte heller helt omöjligt att någon annan del åsså var slut men inte byttes vid samma tillfälle...och detta gjorde så att den nya delen slets ner ovanligt fort... (Nästan som "Timell" effekten...om ni förstår vad jag menar!?) Nu sitter det iallafall Biltema stötdämpare på min 525:a fram (349kr/st)... och bilen är sänkt fram!!!...och med dessa dämpare blev väl intrycket vid körning att de är lite svampiga...men det uppskattas ändå eftersom jag kör med 17"...inget njurbälte behövs... =) (Vi får väl se hur länge de håller...?) ...När det gäller stötdämpare och fjädrar så finns det många bra alternativ utöver "Original" ...många firmor säljer väghållningskit som i de flesta fall är riktigt prisvärda när man köper 4st nya fjädrar samt 4st nya stötdämpare... ...och skulle det skitasig när man har köpt billiga "piratdelar" så är väl det inte hela världen...eftersom de var rejält mycket billigare vid inköp...åsså får man juh lite "primetime" med bilen på köpet när man måste byta delarna igen...och till sin förskräckelse hinner man kanske med att se massor av nya fel på bilen när man ändå ligger där inunder och skruvar igen!!! =p Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
främre länkarm med spindelled (298kr på Biltema! Är det casterstaget det?????det står ju bara länkarm på Biltema men undrar om det är främre? Casterstget ät väl bakre länkarmen va? Har jag fel? mvh henrik |
|
|
casterstag är det bakre, om du ska köpa bussning till den så ska du ha från 750 modellen ....... mvh Niklas |
|
|
En ebay store som säljer alla framvagnsstag för 2100kr inkl frakt! Länk blir nog beställa snart så man får en fin framvagn :) ___ Med Vänliga Hälsningar Robin |
|
|
Som sagt, ebay är ett bra alternativ! //C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.