|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om M 5 -00 iHalland, finns på Blocket? | |
| Länk eller Länk ? | |
|
Tänkte först och främst på Länk |
|
|
lägg 50,000kr till och köp 01-02 |
|
|
Var och kollade den igår, mycket "solid känsla" inga glapp eller så, bara ok känsla. Dock ingen TV/navi inget dubbelglas och ej inspektion 2 servad. Kommer inte inspektion 2 föräns vid 8000 mil? Varför 01-02 istället?? |
|
|
Glöm sista frågan läste svaret på den andra tråden. |
|
| Min ska in på Insp II vid nästa service och har två eller tre gröna "pluttar" nu vid 7500 mil så Insp II vid 8000 låter rimligt. | |
| Min har gått 7200 mil....1 gtön "plutt" kvar o jag ska göra oljeservice..Insp 2 kommer vid 10000 mil | |
| jag hade oljeservice vid 2667 mil,insp 1 vid 4840 mil.....Nu har den som sagt gått 7200 mil o jag har en grön plutt kvar till oljeservice.Det är c:a 2300-2500 mil/service tillfälle beroende på körsättet... | |
|
Är det någon som har haft problem med trög växellåda , från 3:an till 2:an, typ synkproblem? För er som känner till SAAB så är detta ett stort problem på nya modellen av 9-3. ( Från -03) Tänkte om det var nån barnsjuka även på M5? |
|
Buspelle |
Har aldrig hört talas om problem med växellådorna men det går självklart att köra sönder lådan i en M5a också. |
kilroy |
Det fanns för en tid sedan en tråd som handlade om "tröga växlar" på en M5. Kanske du hittar tråden om du söker på forumet? Jag har hjälpt släktingar och vänner med inköp av säkert 10 st E39 M5 det senaste året (dessutom provkört säkert minst 50 olika exemplar) men aldrig råkat ut för tröga växellådor. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Har trögt att få i från 1 till 2 när det är riktigt kallt ute, annars är det inga problem med växlarna på vår, och insp 2 kom vid cirka 8000 mil på våran, nu slagit om till 10000 precis och vill ha oilservice. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Även min låda är aningen seg men inte trög mellan 1 an och 2an innan den får upp tempen. Serviceindikatorn räknar antal liter förbrukad bensin min 540 fick Insp 2 vid ca 10-11.000 mil en M5 drar ju en del mera bränsle så runt 8000 mil är nog helt OK. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.