|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada där ute Har pajat tråget och körde ca 2 mil innan oljelampan började lysa till så stannade jag direkt.bytte tråget startade motorn och den gick mycket fint bra körde ca 2,5 så började det knacka på högre varv så vevlagerna har kankse fått sig en törn. Har kollat med en del skrotar om en ny motor, och har ni lite info kring bytet av en motor eller vad tycker ni jag ska göra ? från en deppig tjej med en fin bil :) | |
| Är det ingen som kan hjälpa mig=( | |
|
Jodå, Jag utgår att ni har konstaterat att det är lagerskador på din nuvarande motor? Själva bytet är ganska enkelt och tar några timmar. Jag ser max 4h jobb för att byta en m40 maskin (med lite små strul som alltid upp kommer). Ska du lämna bort jobbet eller utföra bytet på egen hand? Om det ska lämnas bort... I vilket skick är bilen i? Är det lönt att lägga ut pengarna på den bilen osv? Ett litet tips...skrotar är oftast väldigt duktiga på att ta betalt för sina maskiner. Kolla på powerbörsen om någon har en maskin liggande som inte kostar skjortan. M40 snurrorna är inte någon eftertraktad motor och dom ska inte betinga ngt större värde. |
|
|
Tack så mycket Pelle. Jag har hittat en motor för 3000 kr plus frakt. Är det överpris eller? Den hade gått 12000 mil. JAg gillar ju min bil så nog är det värt det!!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.