|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har länge funderat på att lämna in min 330 -02 och få motorstyrningen uppgraderad av BMW. Likaså så funderar jag på att chippa bilen. Till min fråga.; Påverkar chippet en uppgradering av motorstyrningen, dvs går det att få den uppgraderad när det sitter ett trimchip monterat i bilen? | |
|
Man utgår ifrån den versionen av programvara som finns i bilen när du chippar, men min erfarenhet är att det inte alltid funkar till 100%, min bil fick tillbaka problemet vid kall motor som hade försvunnit vid en uppdatering. Nu har jag istället Unichip i bilen, en piggyback-dator som jobbar tillsammans med bilens motorstyrning och som justeras i bänk individuellt för varje bil. Min bil: Länk |
|
|
Om man har batteriet bortkopplat ett tag nollställer man alla värde osv i motorn. Sen lär den sig på nåt de optimala inställningarna. Hur funkar det med ett Unichip? |
|
|
Man kan ju nollställa själv med nåt nyckeltrix också. Men finns det en nyare mjukvara att få så är ju det bäst... Funderade på om man kunde vinna effekt genom att chippa bilen,byta avgas och ev annat luftfilter och sen nollställa motorstyrningen.. då måste väl motorn ställa in sig efter det? Eller jag kanske har helt fel.. nån vet väl säkert? |
|
|
Oljekyld; Vad fick du betala för ditt unichip? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.