AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.046

Rassel, men inte när man kopplar ur

Hejsan!
Idag när jag kom hem med min M3-96, så rasslade det om motorn när jag stannade i carporten, men när jag kopplade ur så slutade det.
Så har sökt en del och läst lite om det, men jag fick inte riktigt svar på om det är farligt att köra när det är såhär?
Hur löser jag problemet?

Tacksam för svar.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Svårt att säga utan att titta och lyssna, men det verkar som det kan vara urtrampningslagret som väsnas.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Nu har jag provat lite igen och det är borta, gjorde det 3 ggr. har även kört 3-4 mil.
Men kanske ska åka in till bmw?

Vad kostar det att byta?
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Borde väl vara tvärom om det är urtrapningslagret, då borde det rassla när han kopplar och inte tvärtom? Jag gissar på ingående axel i växellådan.

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
SKönt att det försvann!

Kan tillägga att jag hört många M3 som rasslar lite från växellådan, på farsans bytte vi olja och då blev det tyst ett tag. Vid hårdkörning med en annan rasslade det väldigt mycket men försvann till dagen efter...
Lär ju komma tillbaka, men lite ny olja kan ju aldrig skada.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Mycket vanligt på BMW. Det är lagret på ingående axel i växellådan som rasslar. Oftast inte farligt, men det låter ju trist. Ett oljebyte är dock aldrig fel.

Urtrampningslagret snurrar inte förrän man trampar ner kopplingspedalen, följdaktligen rasslar det endast vid frikopplning, om det är dåligt.

Going sideways.
Tackar för det svarat!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.