AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
939

Brustna fjädrar på Z4...

Jaja, det är roligt nästan jämt med bilar.. :)

Kenta hade ju bokat in en garantiservice för sötnosen där en vibration i höger dörr och även en spricka i förvaringsfacket mellan stolarna skulle fixas. Detta var väl inte direkt några problem, kunde söka mig fram till att vibrationen förmodligen hade att göra med några skruvar inne i själva dörrsidan som satt lösa, vilket det också var.

Däremot så har jag sista veckorna märkt av ett "gnissel" från höger bak. Visar sig att fjädern höger bak är _HELT AV_! Det intressanta är att jag inte märkt någon direkt stor skillnad i väghållning, däremot har bilen sett lite "satt" ut, jag vet att Kenta och jag diskuterade detta och frågan är om den inte har varit av en längre tid...

BMW i Segeltorp hade inte sett detta tidigare på Z4:or, utan enbart på E46:or. (Det verkar dock väldigt vanligt om man läser på z4um) Det är ett garantiärende, men ni som ändå ska in på service kan ju be att de tar en extra koll på det, för det känns ju onekligen lite olustigt.

...måste också ge lite beröm till meckarna och kundmottagningen i Segeltorp, bra service och bra feedback. (Däremot måste de göra något åt sin växel för maken till "snedkopplingar" och konstiga väntetider har jag aldrig varit med om. :) )

/H
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Henrik tråkigt att du har drabbats av fjäder problemet som
vi pratade om!
Någon mer i detta avlånga land måste ha drabbats av detta ? BMW byter kanske dessa när de ser antydan till matrial påverkan utan att vi informeras!
Segeltorp har klart bäst motagning samt fått minna tidigare små problem
och service fixat klanderfritt.
Kommer rulla ner den nya skåpbilen dit efter att haft ett litet garanti ärende
som Danderyd skulle fixa men som vanligt så lyckas de få en lite smågrinig
i kundmotagning och en förklaring över motoregenskaperna kunde ej ges!?
Undrar om de kopplade upp testinstument överhuvudtaget, en liten sväng och sen var allt bra resonerades det nog! (Säljarna är dock mycket bra så affärerna görs gärna i Danderyd)
Nej Trevliga/Kunniga Segeltorp skall få ta hand om kärran!

"Always a driving machine"
Tråkigt och tråkigt... Lite ödets ironi eftersom vi pratade om det kanske, murphys lag eller nåt. :) Den är ju ändå inne för att fixa skramlet i dörren..

Men som sagt, det är intressant att inte fler här har haft problemet när det verkar vara så vanlig i USA och UK.

...just nu kör jag för övrigt runt i en 320d touring, där kan du börja snacka skåpbil. Fast jag måste säga att jag är ruskigt imponerad av den som milslukare, otroligt lugn och skön att puttra motorväg med.

/Henrik
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
<inget dåligt cab väder du haft Henrik!
Jag saknar "bettan" lite dessa dagar.
PS skulle vara trvligt att ta en sväng en solig kväll eller dag, kanske till brostugan på en måndag när de andra Zorna flockas?

Muahaha.. Inte direkt va, jag har vunnit båda vaden mot grabbarna på jobbet.. Det är bra väder och Maria är INTE på smällen vilket de var övertygade skulle hända inom två veckor... :-D

Jag drar norröver i några veckor nu med den 31/7 ska jag jobba en dag och även fixa fjädern på bilen, så på kvällen där borde allt vara tipp-topp, det kanske är nåt att sikta på?

/H
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag bor ju på samma breddgrader så om vädret tillåter och om jag ej hissat
seglen på båten denna vecka så tar jag gärna en sväng med gamla damen om jag får!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.