|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa, jag har haft gnissel i bromsarna ett tag nu. Oftast är det när man kör sakta och ska bromsa in för ett rödljus eller liknande. Enligt bilförsäljaren som jag köpte bilen av så hade de satt ditt originalbelägg innan jag köpte den, men man vet ju inte...det är iallafall väldigt irriterande! Någon som vet? | |
518i slow mobil |
Kan va att beläggen e på väg att ta slut... Kan börja tjuta då... E28, bilen man älskar.... BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
| Bromsbeläggen är nya, eller nästan nya enligt servicen som gjordes för 300 mil sedan. Så det är nog något annat. | |
|
Peko jag har exakt samma problem...först med original-belägg, så jag bytte till Green.stuff... som enligt tillverkaren är garanterat gnisselfria, men NEJ, de tjuter precis lika mycket. På bmw säger de bara ett det kan bli så, om man bromsar för kraftigt med bilen... KAN MAN BROMSA FÖR HÅRT MED EN M3a ???? ....bland det dummaste jag hört, men men, problemet kvarstår dock... : ( Philip |
|
| Intressant men tråkigt att du har samma problem...Jag fick rådet av verkstaden att byta belägg men de kunde inte garantera något. Det är märkligt, undrar om det är fler som har samma problem? | |
RafkoM3 |
Hej Grabbar! Problemet ligger inte i själva beläggen, utan i fästen som håller i beläggen. Smörj med massor av kopparfett och dylikt i fästena(dock inte på bromsytan) så kommer era problem försvinna. Det gjorde jag iaf på min och ljudet försvann. /Rafael /Rafael M3 Köhler Racing |
| Tack för tipset Rafael, jag ska testa med det! | |
|
Hade samma problem på min m3:a, bromsarna började alltid att gnissla om man hade kört dom varma, jag provade att ta loss beläggen samt oket och smörjde på med kopparpasta. Detta hjälpte dock inte, men det kanske funkar för dig, bara att testa. Mvh Jens |
|
Grusse |
Läste för ett tag sen en artickel om gnisslande bromsar. Där stod det att man kunde borra några 0,7mm hål i beläggen och ta blyerspenn-uddar och bryta av i hålen på beläggen då försvinner gnisslet. Detta var sista lösningen dom hade på problemet, men det skulle garanterat försvinna. Någon som testat detta? |
|
På baksidan äv belägget kan man klistra skrikdämpande plattor som klarar av värmen, finns bla på biltema i universal storlekar, är ju bara att klippa till en bit som täcker hela baksidan. Har själv samma skrikljud på min bil efter byte av bromsskivor och belägg, har inte testat plattorna på bilen jag har nu men det brukar fungera. Patrik L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.