|
|
|
|---|---|
|
Hej. ska köpa nya fjädrar + dämpare till min m3 e36. valet står nu mellan Eibach 25/15 fjädrar med Bilstein B8 dämpare eller H&R 40/10 fjädrar med samma dämpare. Vad rekommenderar ni som vet ;-) Nån som kör med Eibach? Många verkar ju nöjda med H&R men jag är rädd att bilen ska bli för låg för mitt garage... tack på förhand. mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk | |
|
Ingen? Jag måste snart bestämma mig... ;-) |
|
|
Hej. Det jag kan säga är att jag valde Eibach till min m3a. just för att den inte skulle bli för låg. Annars tror jag inte det finns några direkta kvalitets skilnader. men det är vad jag tror. Lycka till. |
|
|
Kvalitén är likvärdig - Toppenbra för båda fabrikaten. Jag skulle dock välja Eibach, på grund av den lämpligare och snyggare sänkningen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| var nånstans hittar man Eibach billigast?! | |
|
Jag köpte Eibach tillsammans med Bilstein till min förra bil (328 E36) och jag har bara positivt att säga. Jag handlade mina av OCL brorssons men om de är billigast eller inte kan jag dock inte svara på. Skiljer nog inte många kronor mellan företagen. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
OK, tack för svaren. Tyvärr, (eller inte?) så blev det av olika skäl en H&R/Bilstein sats som är ställbar i höjd samt ngt hårdare tror jag. Hoppas det blir bra och att man kan justera den så höjden blir lagom. Lite dyrare men ingen markant prisskillnad mot H&R 40/10 med Bilstein... :-) Ska försöka återkomma när jag lyckats montera eländet... mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
|
Jag har H&R cup kit på min M3:a, också ställbart i höjd och jag tycker det är kanonbra. Montering är absolut inga problem. Lycka till |
|
|
OK, har du och ni andra tips & råd att ge vid monteringen? Har inte mekat så mkt BMW innan så jag tar emot gärna emot synpunkter. Har hört att man bör byta bakre dämparlagringarna tex, men hur är det med de främre? De ska tydligen vara snuskdyra och inget jag tänkte på när jag budgeterade detta... mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
|
Ja det är lämpligt att byta bakre "topplagringarna" (heter det så?) när man ändå har allt nere kostar inte så mycket. Dom främre har inte jag bytat iaf, e dom dyra?? |
|
|
Jag har inte kollat ännu men rykten säger 1500kr st..... mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.