|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder | |
fjamsetramsa |
På bmw |
| har kollat där men skulle vilja ha med m-emblem på om det finns | |
fjamsetramsa |
Klart det finns där...men kanske behöver man ngn där som engagerar sig lite o eftersöker...var har du varit??? |
|
Se denna Länk dvs hos BMW |
|
|
asch det var standard se denna Länk nr 6 och 7 till 540i sport. Svarta finns inte i original |
|
fjamsetramsa |
Min bil är ju gammal som gatan...men jag har alltid kunna få den minsta lilla detalj.... |
|
Jag har bytt mina slitna instegslister som var silverfärgade med en platta i mitten som är graverad med "BMW". Jag behöll plattorna, köpte nya svarta/silver-lister på BMW som jag sedan lämnade in på en verkstad som skar hål i mitten(vattenskärning) för plattorna med graveringen. Målade dessa graverade plattor i sama färg som bilen. Kanske kan en liknande lösning vara att fundera på om du inte hittar "rätt" lister. /Gunnar /Länk |
|
|
Gunnar530: Nja vet inte, men byter jag blir det nog till vanliga svarta isf, var ju typ 500:-/st billigare än dom silverfärgade, konstigt nog. Här finns dom till e46 iaf Länk |
|
|
Jag har funderat över denna fråga, men ej behövt göra något för egen del eftersom jag har ljus inredning = Silver M-instegslister, det är M540i/540iM Sport med mörk inredning som har svarta M-instegslister, se här... Länk Jag ser att det varit problem att få tag i svarta, två stycken 540iM Sport på autotrader.com med svart inredning har trots det silver instegslister, jag känner till en 540iM Sport som levererades med standard BMW instegslister och fick dom utbytta när nye ägaren upptäckte att M-instegslister var standard, kan ha varit fler bilar med andra ord, jag misstänker att svarta lister kan behöva letas efter av BMW Tyskland, precis som min Sydafrika skylthållare som ännu inte hittats. En idé beställningsnumren till silver M-instegslister; fram 51472269498 bak 51472269501 Svarta kan i och med luckorna ha numren i närheten, be BMW kontrollera 499, 500, 497 och 502 i stället för 498 och 501 på slutet, dom får säkert fråga BMW Tyskland, eftersom inga sådana lister är beställda från Sverige, jag var garantera först med silver i Sverige, fortfarande ensam med dom? Nu vill jag ha andra till min gröna, ska man lägga ut 2000kr+, vill jag ha förändring, M känns fel till den, Individuallister vore något, dom främre yttre dörrhandtagen finns med Individualtext, liknande Motorsporthandtagen, frågan är då, finns instegslisterna? Nu letade att jag lite till, kika på detta... Länk 525iA RHD finns i version M-design och har unika instegslister, svarta eller grå, frågan är då, handlar det om dom yngre listerna eller den äldre typen? Vill man beställa utan att veta? Mvh Stephan |
|
| Stephan735i--> Helt otroligt vad information du sitter inne med. Alltid lika kul att läsa dina inlägg. Finns det ett BMW-gymnasium där du växte upp? Keep up the good work. Ska nog tjacka en 540i själv, då finns det alltid någon att fråga :-) | |
| Ja man tackar för dom fina tipsen, återkommer med svar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.