AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.247

Fri fart mellan Flensburg och Lübeck?

Hej!

Ska åka ner till Tyskland nu i sommar och eftersom man är lite fartgalen gäller det ju att hitta motorvägarna med fri fart :D ! Någon här som vet om motorvägen mellan Flensburg och Kiel/Hamburg och Lübeck Puttgarden har fri fart?

/Sam
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Flensburg - Hamburg = Delvis, men ofta mycket trafik. Den sträckan är ganska sliten också, och därmed inte extremt rolig att köra fort på. Vägen till Puttgarden/Lücbeck har fri fart, och det finns några fina partier där man kan sota ur motorn.

A7 söder om Hamburg och ner till Kasselbackarna är annars väldigt bra om du kör sen kväll/tidlig morgon, då det annars är på tok för mycket trafik.

A24 Hamburg - Berlin är annars en mycket fin rak väg, med goda möjligheter för att köra snabbt vid rätt tidspunkt på dygnet.

Kom ihåg och använd dina speglar och blinkers i Tyskland. Fast man kör 200-220 km/h är det inte alls ovanligt att bli omkörd!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Berlin-Hannover-Dortmund var sagolik...3 filig hela vägen oxå nästan. Vilket är en förutsättning för fri fart i princip. Annars blir det för många avbrott av folk som går ut i vänstern i fartåkningen.

Berlin-Leipzig var bra oxå... där "toppade" jag kokainsläden.
Upp mot Rostock är det nybyggd väg oxå... Mellan Lübeck-Rostock också. Inte nån trafik att tala om där heller.

Å ja det är fri fart en bit norr om Lübeck. Men jag vet inte om just den biten lämpar sig så väl för fartkörning? Finns bättre.

Kom ihåg döda vinkeln och blinkers, livsviktigt.

mvh
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Blinkers är viktigt:

Jag kom ut ur Hamburg på väg mot Dresden. Efter att irrat runt i stan innan jag når motovägen blir jag grymt sugen på att trampa plattan i mattan när motorvägen dessutom är helt rak så långt ögat når och endast två långtradare i högerfilen en bit fram.
Bilen susar iväg och närmar sig toppfart. DÅ svänger den bakre långtradaren ut för att inleda en omkörning, långtradaren hinner täcka halva mitt körfält innan han slår på blinkersen men då är det försent - jag tvärnitar och lägger ett par rejäla svarta streck och det tjuter så att det förmodligen hördes till Tjeckien. Efter några sekunder ser man hur det rycker till i långtradaren och han svänger tillbaka.

Ett typiskt exempel av en kille som svänger först, blinkar sedan och sist kollar i backspegeln istället för i omvänd ordning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.