|
|
|
|---|---|
|
Farsan importerade en E430 -00 med nån slags europagaranti från en aukt mercedeshandlare. Han var såklart orolig för rost men blev lovad att garantin skulle täcka allt. Givetvis har rosten kommit krypande... När han tog in den till sin lokala mercedeshandlare så vägrade de fixa mer än hälften på garantin. Vad fan gör man nu? Att klämma försäljaren i Tyskland är väl i praktiken omöjligt. Kan man "överklaga" på nåt sätt? Det måste väl finnas nåt annat sätt än att ringa VD på svenska mercedes? | |
|
BMW är väldigt bra att ha att göra med under garantitiden när det gäller rost, Mercedes är det värre med, har jag hört. BMW CS #5206 |
|
|
eeerik, har bilen full servicebok? |
|
|
Gå in på detta forumet och hör hur andra mb ägare har löst detta problemet Länk Jag vet att mb har varit rellativt bemötande med rostproblemen på svensksålda kärror men dom kanske har tacklat privat importerat på ett annat sätt? |
|
|
Jag hörde följande först på BMW Solna och sedan också själv när jag var på MB i Akalla senaste. Mindre nogräknade personligheter utav icke-svenskt medborgarskap(oväsentligt vilket medborgarskap de har) har tagit hem riktiga MB-vrak och till slut fått dom inlösta hos MB Sverige på rostskyddsgarantin ett antal gånger innan MB själva kom dom på spåren. Nu jagas dom tydligen med blåslampa av lagen så det blir nog bra till slut. Till eerik: kontakta säljaren i tyskland han är den som är ansvarig för garantiutfästelsen. Hoppas det löser sig. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.