|
|
|
|---|---|
|
Jag ska renovera toppen på min bil nu och behöver det mesta nytt. Har kikat runt på motornord och schmiedmann och på det först nämda så hittade jag allt jag behövde, men det kom upp i över 6000kr i bara delar. Nu undrar jag om nånn vet nått ställe där man kan köpa ett komplett "renoveringskit" eller lösa delar till bättre pris. Det kanske är så här mycket det kostar men är ju värt att fråga, så har ni länkar till andra firmor som säljer bmw delar så är jag väldigt tacksam. | |
|
Vad ska du ha till toppen? Eftersom du redan kollat motornord, så är nästa tips att du kollar med Janne på Wennström Racing |
|
|
Jag hade sliten kamaxel,dåliga ventiltätningar,något slitna ventilstyrningar och så bör man väl byta lyftare och axel för matrialet i lyftarna mattas ju ut med tiden så det blir nog så gott som allt utom ventiler att byta ut och sen en lätt planing och mira fräsning. Det lutar sig nog åt delarna på motornord för dom har faktiskt väldigt bra priser,men jag tänkte om nånn visste någon som va ännu billigare och bra att göra med. Tack "E36",ska ta och kolla upp det där med wennström racing. |
|
| fan köp en topp på skroten som inte är så nergången ist... rena rånet det andra ju | |
|
Om du köper en ny kamaxelsats så får du ju kam, vippor och vipparmsaxlar i ett kit, sedan tar du en sotningssats till motorn, så får du alla packningar till toppen och ventiltätningar, glöm inte toppbultar |
|
|
"Idnis" jo visst är det rena rånet,men en beg. topp är ju även det ett lotteri oxå. Tror man har allt att tjäna i längden efter en renovering som tex. finaregång,bättre klipp,bättre bränsle ekonomi vid långkörning,mindre tick från toppen (till en början i allafall :) "E36" det får bli ungefär det du säger,ska kolla upp igen hur mycket ventilstyrningarnas glapp får vara och om det kanske räcker med nya tätningar där. Nya topplocks bultar har jag redan skaffat,så det är klart. |
|
|
www.spetzmotorsport.se och helvete killen har lagt ner!! han hade toppenpriser och var riktgit bra å göra med! |
|
| Det va ju tråkigt :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.