|
|
|
|---|---|
|
Tjena Grabbar! Jag har fått problem med knapparna i min färddator (stora datorn)på min325:a -93. När bilen inhandlades i somras var det två knappar som va "tröga" men dom fungerade dock om man bara tryckte till lite hårdare. Dessa knappar fungerar än idag. Men nu till min fråga, igår la set/rst- knappen av, och nu är den heldöd. Normalt skall det va lite motstånd när man trycker in knapparna. Är det någon som har/har haft somma problem som jag vad kan man göra åt saken? Kan man fixa det själv, eller är det en ny knapp som behövs? Och hur får man ut f-datorn??? Mvh // Jimmy | |
X. |
Jag har samma problem med temperaturknappen på min. Den fungerar dock fortfarande om man tar i lite, men det är inget motstånd. Antagligen är det nån plastpryl som gått av innuti. Datorn får du ut genom att köra in handen i facket nedanför, i taket finns ett hål där du kan känna datorns bakstycke. Tryck (rejält) på bakstycket så ramlar den ut framåt. |
| Knapparna trycker på en mekanik som består av lövtunna fjädrande plastremsor. Går remsan sönder fungerar inte knappen (idiotisk konstruktion...). Mekaniken finns inte som reservdel utan man får köpa hela enheten. Kolla på skrotarna eller fråga lite snällt på närmaste BMW-verkstad om de har någon som ligger och skräpar i något hörn. Observera att det måste vara samma antal knapprader som er egen för det mekaniken skiljer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.