|
|
|
|---|---|
|
Har gett mig på och byta kamrem på min 324td men o osäker på hur, och om, man behöver ta bort svängningsdämparen . Har försökt lossa den men den sitter frukansvärt hårt!! Någon som vet hur man gör på denna motorn!! Mvh Peter | |
| Svängningsdämparen och remskivorna kan man lossa med dom sex bultarna som sitter runt centrumbulten. Centrumbulten sitter rejält, 410nm ska den vara dragen med om jag minns rätt, så det krävs en del att få upp den om man skulle få för sig det. | |
|
Men hur ska man komma åt och byta kamremmen om man inte tar bort svängningsdämparen?? |
|
| Svängningsdämparen kommer av om man lossar dom 6 små bultarna runt den stora centrumbulten. (för att förtydliga). | |
|
E du säker på de?? har nämligen lossat remskivorna som satt med dom 6 bultarna men. är kanske bara som de ser ut men verkar som om dom 6 bultarna är skruvade in i svängnigsdämpare. Om de e som du säger borde ja alltså kunna banka loss svängningsdämparen nu!! hade helt klart varit skönt o slippa lossa centrumbulten om de inte behövs.. Tackar för dina snabba svar.. |
|
|
Tackar så väldigt mycke Koman! Fick loss svängningsdämparen nu...hade aldrig vågat försöka banka loss den om ja inte va säker att de va som du sa... Tack igen....din info va guld värd! |
|
|
Nu hängde inte jag vet behöver du inte lossa den stora centrumbulten?? gick de endå? Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
peterolsson: Inga problem =] Min satt inte så farligt fast, knackade lite lätt med en slägghammare så lossnade den snällt. Thorsella: Man behöver bara lossa dom 6 små för att få lös svängingsdämparen japp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.