|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Vi har en 320i (e46?) från 2000, men vi/jag är något besvikna/besviken på draget i motorn. Den levererar 150hk, men några fler skulle nog inte skada någon på något sätt. Det jag funderar över är hur man kan göra detta på något ekonomiskt humant sätt, samtidigt som bilprovningen gärna inte går i taket. Jag har läst mig till (fast flera sätter sig emot? Hur är det egentligen?) att chiptrim i form av exempelvis itsfun.nu ger en hkökning på 10%, vilket låter bra. Mina frågor är således; Stämmer det? Blir det någon märkbar skillnad alls? Märker/bryr sig bilprovningen om det? Finns det andra alternativ? Jag är alltså inte särskillt intresserad av chocktrim till 200+, utan en mer human, lätt ökning. =) tack! | |
|
Som du säkert läst. Förstod det som att du gjort det? Finns både dom som är för och emot chiptrimning. Finns egentligen inte så mycket att säga mer än det du som sagt läst. Dom som säljer chip, vill så klart sälja chip. Folk som köpt chip brukar ha en tendens att överskatta skillnaden före och efter. Kanske vill man så gärna att det blir skillnad så att man tror det. Själv tror jag inte på chip till en bmw-sugmotor. Möjligtvis en mappning tillsammans med några andra förändringar typ avgassystem och insug. Men då är vi uppe i femsiffriga belopp på en gång. Själv kör jag 318 och nöjer mig med det, går bara något sämre än en 330... ;) Min bil: Länk |
|
|
Okej, jag var rädd för det svaret. Vet du annars om det ger någon effekt alls att köra på V-power istället för 95oktanig, eller är det bortkastade pengar? Även här har jag läst om folk på forumet som testat V-power. Vissa hävdar att den går bättre och drar mindre, andra säger att de inte ger någon skillnad. Hur upplever du/ni det? Jag må låta desperat, men det är jag också. ;] Med diverse paket går den som på räls i kurvor. Önskar att den hade mer att ge ut ur dom också. ;] |
|
|
Samma sak där. Finns några trådar om detta som sagt. Jag upplevde ingen skillnad alls, varken i min nuvarande, min 320 eller min 328. Waste... är min uppfattning. Om du är så desperat skulle jag byta bil. Låter hårt men det är enda sanningen. Du kan inte för rimliga pengar få en 320 att gå som en 325:a.. Min bil: Länk |
|
|
Den hårda sanningen. Tack för din tid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.