|
|
|
|---|---|
|
Funderar starkt att köpa en laservarnare när det dyker en jävla massa hasighetkameror överallt. Det finns många olika typ av laservarnare men vet inte exakt vilken av dom jag ska köpa. Cobra? Nya ActiveGPS II?? jag börjar bli så trött på att storebror ska vaka över oss. Men sant att man ska inte köra galen utan man ska köra säkert och fritt så man kan köra fortare men när dte är mycket trafik så ska man ha respekt och köra säkert. | |
|
Det är radar i skåpen, så en ren laservarnare gör ingen nytta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok. så antar jag det man kan köpa active GPS2 som har den nytta av att köra på vägar? samt är dne lagligt? |
|
|
Laservarnaren har i de flesta fall även inbyggd radarvarnare. Mer om detta samt för och emot finns att läsa i flertalet trådar tex. den här Länk . Jag har ock bara positiva upplevelser av att anv. varnare om det sker utanför tätort, annars blir varningarna från störkällor som dörröppnare, aktiva trafikrytmsmätare mm. för störande. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Jag har en whistler, kombinerad laser och radarvarnare som fungerar mycket bra, falsklarmar en del i stan, men annars inga problem. Jag köpte den på Powerbörsen för 1000:- helt ny, för drygt ett år sen. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.