|
|
|
|---|---|
|
Hej har köpt en 535 92 bilen är jätte fin med det är en sak som jag undrar över kamaxel och vipparmar är byta för ca 4000 mil sen det är inget oljud i motorn de går perfekt inget ryck vid gaspådrag eller så. Men när man stänger av bilen så rasslar det till lite grann kan även höras på tomgång men inte mycket och varvar man lite grann så hörs det inget alls vad kan det vara? En kille sa att det kan vara något svänghjul som det är glapp (tydligen standard på dessa bilar) | |
| Antagligen är det kopplingen/växellådan som låter. Det brukar bli tyst om du trampar ner kopplingen, fullt normalt och inget att oroa sig över =) | |
|
Hej Ja det blir tyst när mna tramar ner kopplingen. detta är inget jag behöver oraoa mig för då bara tuta och köra. /A |
|
Stekaren |
Det är bara att köra på, mins inte vad som gör att det blir så. |
| ingående lager i lådan som börjar bli slitet, så ingående axeln vibrerar, brukar gå lååååångt innan det händer nåt! skall sitta ett speciellt svänghjul på dessa bilar som när det blir slitet gör att bilen går dåligt på tomgång speciellt! | |
|
Ok bilen går bar på tomgång Så det är inget jag behöver orao mig för då? Som sagt det låte bara om man inte har kopplingen ner tryckt! /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.