AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
737

Dyrare med E36 än E34

Tycker det är lite underligt att man säljer 3serien (E36) dyrare än 5;an (E34) med motsvarande ärsmodeller.

Jag menar att min kanske är värd runt 40kkr om jag har tur. Medans en E36 typ -95 säljs för 50-60kkr.

Vad tycker samma?

PeterB
Länk
Priserna man ser i annonser är rena fantasierna på vissa E36or. Har svårt att tro att säljarna får ut de summor de begär. E36 böjar kännas rätt daterad nu, dessutom har E46 kommit ned i pris.
Ja visst är det så!! E34 är ju en generellt sett större bil med istortsett samma motorer som E36.

Jag tycker det verkar som E36 säljarna har övertro på modellen.

PeterB
Länk
Nej, det handlar inte om någon "övertro på modellen" - begagnade treseriebilar är helt enkelt mer attraktiva än begagnade "femmor", så har det varit de 20 senaste åren, och lär så förbli ett tag framöver.

Svårare än så är det inte.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Jovisst men E30,n é ju snygg också.

PeterB
Länk
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
E36orna är mera attraktiva på marknaden, både som bil och med stylingtillbehör osv, därför betalar man mera.
Men visst finns det överpriser så det smäller om det, helt klart.

--
DTM system och rak 6a ;)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jämför du e36 med e34 så ser e34 väldigt gammal ut, även mot e36 som är ett par år nyare bara. Men skillnaden är stor.

Annars är det ju att 3 serien oftast är dyrare jämfört med motsvarande 5:a av samma årsmodell.. 5:an ger mer bil för pengarna men är lite dyrare att ha. En 3:a är en bra mellanmodell som lämpar sig bra för det mesta, en bra kompromiss. Attraktiv bland yngre också samt äldre som vill känna sig sportigare. :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

3 serien är ju generellt mer eftertraktad än 5-serien, detta gäller även senare modeller. Kolla prisbilden på e39 vs e46....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.