AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
615

Bakgrund på denna 318is?

Ka
4
Kai
520i -92
En kompis frågade om jag trodde att denna 318is kunde va nåt. Länk såg schysst ut i annonsen iallafall.Första reg:5 juni 2006.Nu undrar jag om man kan kolla bakgrund på denna bil i tyskland om den varit krockad osv. som hans första bil vill jag ju inte rekomendera ett vrak från utlandet.
Tack på förhand /Kai

Legend
Ka
4
Kai
520i -92
Ursäkta men det här är nog rätt länk Länk

Legend
Gemini__
Tvivlar starkt på miltalet iaf, det är ett som är säkert. Annars vet jag inget specifikt om just denna vagn.

Mvh:
Thomas
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Frågan är ju varför killen redan ska sälja den. Köptes den för detta ändamål eller vad då? Om han köpt den för att sälja, med vinst så har den bilen kostat typ 20 papp där nere. Har han importerat den för att sedan ångra sig och letade ordentligt i tyskland för att hitta en fin lågmilad 318is är det ju en annan sak.

En 93:a med så låga mil... ? Helt nyimport? Låter inte direkt bra men sånna finns ju, enstaka.

Det du behöver göra är att kolla i det tyska brifet om föregående ägare, kontakta dem och höra med dem ang bilen. Du kan även kolla efter ev. garantirep hos en BMW åf mot en mindre ersättning (200 spänn tror jag).

Jag vet inte hur man gör men om man skulle kunna ta kontakt med TUV för att kolla miilställning där nere innan den kom hit.

Enligt VV så är den avställd fortfarande och aldrig haft någon ägare här i Sverige. Vilket du också säkert såg. Efter en ordentlig koll så får man ta ställning.
Ka
4
Kai
520i -92
Tackar för svaren,jag ska göra en närmare koll på bilen via tipsen.Ska bli intressant och se om man får nå "trevliga"överraskningar på svaren.....

Legend
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ring och se om försäljaren kan hjälpa dig, du kan få en uppfattning om ungefär vad det är du köper genom att snacka med försäljaren.

En trevlig överraskning skulle ju vara om allting stämmer! Kanske diskutera priset en smula.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.