|
|
|
|---|---|
|
Hej har blivit lite sugen på en relativt fin bmw 318 83:a e21....är det något "värde" i dom om dom är i bra skick?...tyckte det va länge sedan jag såg en e21 sist....:) va är skäligt att ge för ett mkt bra objekt av 83 årsmodell? är dom bara 4 växlade??? mvh | |
| Roliga bilar :) Har för mig att alla e21:or blev femväxlade -82 (även digital klocka). Naturligtvis så är de svåra att värdera då det inte finns så många kvar i bra och oförstört skick. Skulle tro att det pendlar från 5000:- och uppåt en 10000:- för en normalbil kanske. Hittar man en välvårdad lågmilare i orginalskick så kan en sådan betinga en rätt hög summa. Jag skulle nog helst försökt att hitta en fin 323 från 82-83 men det är väl nästan omöjligt. Saknar ibland min fina 323i med zenderkit som jag hade för väldigt länge sen. | |
|
hm....ok...denna som jag vet om är dock 4 vxl....och javisst är en 323 roligare,men som du sa....svåra & hitta,och hittar du en fin så får man nog ge en slant för den.....tycker dock att denna jag vet om är "för" fin i kaross.....miltal ca 18000,så det är ju inte så mkt ändå.....men får se,intresse finns,men ont om plats just nu,får ordna det på nåt sätt....:) |
|
|
Skall du bruka bilen är det nästan krav på 5 växlat, annars får du alldeles för höga motorvarv. 5-växlat var inte standard ens på tidiga E30 318. Jag skulle gärna ta tillbaks min, för den tiden, välutrustade Ascotgrå metallic 318 -81 som jag körde 10 000 mil med mellan -83 och -86, |
|
|
ok...nja bruka & bruka vet jag inte,mer som "hobbybil/fin väders bil"...:) som det spelar inte mej nån roll om det är 4 eller 5 växlad.....är ju ingen autobahn racer direkt ändå.....men 90km/h går väl bra med 4 vxl..:) mvh |
|
| Skumt att den inte är 5vxl..tror aldrig jag har sett en 318 från -83 med 4vxl låda. Kanske blandar ihop med 320 men det borde inte vara nån skillnad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.