|
|
|
|---|---|
|
Så fort ja startar min 328:a e36a så står de "Check coolant level" men så fort ja tryckar på "Check" så försvinner de. Har kollat vätskenivån men den e som den ska och har alltid varit när ja kollat. Är det givaren som är kass och går enbart givaren att byta eller e de hela kärlet som gäller?? Eller tror ni nått annat e fel?? | |
|
Givaren sluter till jord när den är "nöjd", så är nivån OK, men den varnar, så är antingen kabeln defekt eller givaren. Tar du lös kontaken (stäng av bilen), och ohm mäter till jord ska den INTE visa någon resistans, det ska vara oändligt. På det viset kan du avgöra om det är givare eller kabel fel. Något av dom är det. I värsta fall måste du plocka en givare på skroten, knappast dyrt. |
|
| en ny givare kostar mindre än 200kr. Jag har köpt en då jag har samma bekymmer, men inte orkat byta den. En sånt daltande med kylarvätskan, och så behöver man väl lufta också antar jag? | |
|
spinner vidare på tråden...Står "check coolant level" på min med, någon som vet var kablaget från givaren tar vägen??...mina var nämligen avklippta vid kontakten på givaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.