|
|
|
|---|---|
|
undrar om det är någon som vet nått företag eller person som kan bygga om min vil så jag kan lb-regga den? har hört att det finns nått ovanför karlskrona, någon som vet? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Närmar sig bilskatten :( Det behövs väl inga större ombyggnader?? Last försjutnings skydd som du tillverkar själv, bort med baksätet,eller fastlåst i nedfällt läge, mm så var det förr har de ändrat nått?? Är inte uppdaterad på sånt numera. Var vanligt på amerikanska "bondgårdsvagnar"då skatt så klart blev billigare.Där har jag vid ngr. tillfällen varit behjälplig. MVH Hasso |
netsix |
Jag är inte säker men jag tror att man måste plocka ut sittdelen av baksätet. Vi gör det med många jeppar av alla de slag vi säljer, men det är ju verkstadskillarna som gör det så jag har lite dålig koll på vad som krävs. Kan kolla det imorgon. Det bästa är nog att göra det själv som hasso säger, tror inte det är någe speciellt svårt. Man kan nog spara måmga kronor på det. /netsix |
|
jo, det stämmer, fälla baksäte (ät godkänt, ska vara plant lastutrymme) plocka bort bälten bak, sätta dit lastförskjutningsnät, sätta dit lastöglor med visst mått. det är ju infästning av öglor och lastnät som är det knepiga. öglorna ska sitta så dom klarar 250 eller 500 kilo, inte säker på vilket, och då kan man ju inte fästa dom hur som helst, men det är ju alltid upp till besiktningsmannen, och vilken sida han vaknat på morgonen, som vanligt alltså. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.