|
|
|
|---|---|
|
Är det bara att skruva ur kamkedjespännaren eller är det nåt man ska tänka på? Likaså när den ska dit? Har hört att man inte ska låta den stå på tomgång när man startar den efter bytet utan man ska ha en del varv på maskinen, är det så och varför? Det är väl den från M3 3,2L man ska ha vid ett byte? ///BMW - Was sonst! | |
|
Hej, du har så rätt, bara att skruva ur den gamla o i med nästa, men varför du skulle behöva varva den efteråt kan jag inte förstå, de gjorde aldrig jag o min går fortfarande utan rassel eller problem Ride it like you stole it!! |
|
|
Man ska ha varv på maskin direkt från start så man har fullt oljetrycket uppe i maskinen. På tomgång ligger man strax över 0,5 bar. Värsta senario som kan hända är att kamkedje spännaren inte är fylld med olja och att kamkedja hoppar några kuggar då har man en härlig motorenovering att vänta. 3500rpm direkt vid uppstart...inget mesande med att starta på tomgång och sen varva lite försiktigt...och låt inte maskinen baktända (då är det ventilsallad ) Här har du en länk som du kan ha nytta av: Länk |
|
|
Tackar, den sidan hade jag glömt bort. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.