|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av 550i med massor av bilder på Länk Mvh AutoPower.se | |
|
Som vanligt när BMW ordnar till motorpaletten blir det kalas. Snyggt rep Johan&Janne. Asken |
|
| Balanserat och trevlig artikel. Kan med fördel läsas parallellt med senaste AMS som också testar 550. | |
|
Precis som vanligt när Janne och Johan är i farten så är artikeln kanon både beträffande text, information och foton! Håller dock inte med om att M5-fälgarna är snyggare, utan tycker att de som satt på denna 550i är de snyggast tänkbara till E60 :) Var motorljudet klent även utanför bilen? Lite trist... 4,8:an låter ju riktigt mustigt i X5! Avhjälps förvisso enkelt med ett sportavgassystem, men ändå :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Kan någon låna mig 600 papp? :D | |
|
Bra reportage och som nämts ovan även trevligt nyanserat. Fälgarna är helrätt på denna bil på samma sätt som M5-fälgarna är helrätt på en M5. 1 st i Touringutförande önskas tack! ___ //Ulf |
|
| Det nämns inte att bana vore intressant plats för denna bil, med aktiva krängningshämmare så kanske... hmm... fast det kanske är helt ointressant när man tittar på tjänstevikten? | |
|
Blev själv förvånad över hur dåligt automatlådan fungerade vid aktiv körning, samt det tama motorljudet. Men nu kanske BMW inte tror att någon kör mer "aktivt" än gör en kickdown vid 180 :) |
|
| Låter som att SMG-lådan skulle passa denna vagn? | |
| Häftig bil och ett mycket bra reportage! Keep up the good work J & J! | |
V12 LeMans |
Ja, det hade varit kul att prova en 550 med SMG . Det är en härlig maskin , har iofs ej kört 550 , men väl 650iA och 750 e65 ,vilka delar motor med den . Ja , en vit(hehe) 550 med SMG och Msport-pkt , måste vara ett trevlig autobahnlok. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
men är verkligen SMG-lådan den nya balla SMG2? eller är det den gamla sega varianten? mvh Johan |
V12 LeMans |
Jag förutsätter att det är den modernaste lådan . Jag misstänker att den gamla SMG-lådan inte håller för den underbara motorn. Nån som vet hur det ligger till ? |
wowwe |
Aktiva krängningshämmare går ej att få i kombination med M sportpaket |
| Snyggt med endast två mätartavlor... men jag ser ingen motortemp nånstans? | |
|
Allt tyder på att det är den äldre rätt impopulära SMGlådan i 550i, samma beteckning som 545i SMG har lådan åtminstone "GS6S53BZ", rätt val för dom som gillar inspirerande körning är fortfarande den 6växlade manuella lådan som i motsats till SMG och Automat inte kostar något extra, i framtiden kommer det vara tvärt om för värdet, jag har inte kört någon BMW med 4,8 liters V8: an, dock en 645CiA Cabrio vilken jag hela tiden funderade hur bra den skulle vara med 6vxl låda i och med att jag tyckte den var tråkig, så välj 6vxl det är mitt tips, i övrigt snyggt reportage och bil, jag tar en likadan som testbilen fast med rätt växellåda och ljust silvergrått läder=) Mvh Stephan |
|
|
Som sagt, kanon artikel. Men Janne, vill ge dig ett litet tips när du plåtar svarta bilar i solen. Gå upp ett par bländarsteg eller använd en ordentlig blixt, alltså inte den inbyggda, så får du bra mycket mer tryck i bilden och omgivningarna blir inte alls lika utfräta. Se nu inte detta som att dina bilder är dåliga för det är dem inte alls, utan det är mer ett par tips i all välmening då jag själv jagat bra bilder på min och testat massor med trixs. Att få hjälp med en reflexskärm gör oxå underverk kan jag lova. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Bra, då har vi fått det här med växellådan utklarat. Då blir det till att behålla den 6-växlade lådan, men till skillnad från Stephan så beställer jag beige skinn på min bil. Stephan: skall vi ses hos den lokala handlaren och fylla i beställningsblanketterna tillsammans? ;) |
|
|
M172 fälgarna som sitter på den provkörda 550i är hur snygga som hellst!! Trevligt reportage btw, och jag kan inte annat än hålla med om, när Ni beskriver Autobahn A7 mellan Hannover och Hamburg. Körde där i lördags, när Tyskland spelade match, och aldrig har jag kört på de rakorna med så lite trafik. Körde St. Tropez - Köpenhamn på en dag, 1.916 km med ett snitt på 142 km/t upp till färgan i Puttgarden, från St Tropez! Höll 151 km/t i snitt på en sträcka på 35 mil, dvs lite innan Kassel backarna och upp till Hamburg - det säger lite om trafik situationen! Komfortstolarna, Logic 7, och 500 NM, gjorde att det nästan var tråkigt att komma till Köpenhanm på kvällen efter nästan 200 mil i bilen den lördagen! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
ravve: Vattentempmätaren har BMW slopat på E60, E83 och E90. Det kommer iaf en oljetempmätare på E92 335. Keep Your Distance! |
|
| Då antar jag att det kommer en notis i dipslayen om temperaturen stiger över det normala? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.