|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett litet problem chek coolin level plingar till i tid och otid på min 750 95:a trots att nivån är ok, har ändå provat mig fram genom att fylla i lite i taget tänkte att nivån var på gränsen men nu har jag snarare lite för hög nivå men det iriterande problemet kvarstår. Kan nämna att problemet började efter det att Ac:n renoverats kylaren plockades ju ner då. Hur fungerar sensorn sitter den i flötet ?? Reagerar den på tryck ?? Någon som vet eller har samma problem ?? Håbba | |
Paap Reeder |
... samma givare som på "alla" BMW. Antingen är kontakten lös på givaren eller så har givaren bara "gett upp". Går att laga hinner inte skriva just nu. Sök för vi har haft detta uppe tidigare. Verkar sitta i botten på utjbeh ... enligt bild i ETK. MVH /// Paap R |
Conan999 |
Jag har haft lite av samma problem på min. Den har bara plingat några ggr ibland men igår så rengjorde jag sensorn så vi får se om det hjälper nu. Prova att skruva bort sensorn och se hur den ser ut. Conan999 |
|
Det kan också vara luft i systemet... Jag hade under längre perioder problem med detta, när jag väl kollade nivån under tiden någon varvade motorn såg jag att nivån sjönk och varningen kom, dock vid avstängning av motorn så höjdes nivån till korrekt nivå igen.. Men det troligaste är som sagt sensorn som sitter fäst under tryckutjämningsbehållaren (eller expansionstanken). /M |
|
HZRobban |
Ja hade också samma problem.. fyllde upp knappt en halv dl o problemet försvann :) |
| Troligen sensorn har med haft samma problem men funkar efter byte. | |
|
Kom på en annan sak, det är inte helt ovanligt att det inte är sensorn som spökar utan i själva verket expansionstanken! Sensorna sitter ju instucken i tanken (utan kontakt med själva vätskan) och det har varit ett antal bilar som det inte hjälpt med sensorbyte, dock efter byte av tank så har det fungerat alldeles utmärkt igen! /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.