|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Har idag fått reda på en 750 med en utbytesmotor i. Den har ej satts ihop då ägaren efter montage upptäckt att kablaget till elektroniken inte stämde mellan gamla o nya motorn. Hur mycke kan skilja mellan olika M70 motorer? Utbytesmotorn ska tydligen vara från en 750 med. Men jag vet iof en 750 där motorn kommer från en 850, o det var inte nå som hellst problem att koppla ihop. Var bara extra kontakter till uppfällbara lysena. Funderar väl lätt på att kolla upp bilen iaf. Har inte kontaktat ägaren ännu så jag vet ej årsmodell på bil o motor. | |
Paap Reeder |
... det kanske är en M73:a? MVH /// Paap R |
|
Omkring -90 (?) så uppgraderades Motronic systemen från 1.2 till 1.7 så man kan ju räkna med en massa kablar och kontakter som skiljer sig där iaf. I samma veva flyttades olje fyllnings korken från ena ventilkåpan till "vad-det-nu-heter-den-där-biten-längst-fram-på-motorn" typ. Har även hört talas om bättre legering i aluminiumet på nyare varianterna men det vet jag inte säkert. |
|
| Bilen tyvärr såld. Så jag vet ej mer om den. Men tjejen sörjer väl inte det direkt. | |
|
Hej igen. Har nu funderingar på en 750ia -92 ned 13.000 mil på mätaren. Fem ägare, MEN sista besiktningen var aug -01, den har stått sedan dess. Om jag ville köpa den så skulle den besiktigas först, en handlare har den nu ska jag säga med. Den har inte perfekt lack, o en list på bakre stötfångaren har skruvats(!) fast, varför i fridens dagar man gör så? På måndag ska jag dit med min vinkeltolva, visa han den så han vet hur en fin kärra ska se ut, å sen ge ett skammbud. Tänkte isf ha den som vinterbil. Men som sagt, den har stått ett tag så det är ju lite chansning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.