AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.350

Hur ser beiga skinnsäten ut i e39 efter runt 15k mil?

Någon som vet hur skinnsätena (beiga) ser ut i en e39an som har rullat runt 15k mil och är en 97a? Jag har köpt baksäte i skinn bara men ska köpa stolar också... Blir de glansiga? Givetvis är det en svår fråga att besvara generellt... Länk <-- Dessa är jag intresserad av...., De ser ju lite glansiga ut men iofs så är bilden i dålig kvalité.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det lilla man ser på bilden ser hyggligt ut vid en första anblick.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Det beror till stor del på hur tidigare ägare har skött lädret. Jag har sett 15 000-milare som haft beiga inredningar i nyskick och bilar som gått mindre (ej skruvat) som haft nötta, fläckiga stolar med både slappt läder och hål. Den enda klädselfärg (förutom vissa Individual-färger) som jag tycker är känsligare än beige är ljusgrå. Men det är otroligt snyggt när det är i bra skick! :)
Kan du inte be firman du skall köpa av att ta fler bättre kort före ev. köp?

Som skrivits tidigare beror det mycket på hur tidigare ägare behandlat skinnet.
Provkörde ett par 540 innan jag gick till köp. Två av bilarna med beige skinnklädsel. en 15k milare där lädret var blankt som en flottig panna och diskret missfärgat och en med nästan samma miltal där lädret såg helt ok ut.

MEN...

Jag tror att bil nr 1 hade gått 30k MINST! konfronterade säljaren och hans svar var "jag kan inte garantera mätarställningen".

Givetvis är vård av lädret viktigt, men det slist givetvis ändå. Lädret är enligt mig en bra indikator på miltal. Om lädret är trött och blanslitet så tror jag inte att bilen har gått 15k! Om han inte har använt en pizza som stjärtvärmare förstås.

hehe
Skinnet på bilden ser fullt normalt ut för 15 000 mil!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Hade nyligen inne min 530 med ljusgrått skinn på en invändig rekond med skinnkonservering. Det som gör att skinnet ser "blankslitet" ut är ofta skit i "texturen", så även på min. Han färgade även in sidostödet på förarstolen som var lite nött. Blev stor skillnad! Kostar ca. 2000:- och är väl investerade pengar för en trött skinnklädsel.

MVH Christofer
Kalle Hansen/
Var kanske lite otydlig. Den klädsel som ses på bilden tycker jag ser ok ut, misstror inte alls mätarställningen utifrån den bilden. Den jag provkörde såg betydligt värre ut.

Däremot så är väl beige enav de färger som är svårast att fixa till. Svart och grått är lättare.

/Fredrik

Det är aldrig för sent att ge upp!
En utmärkt metod för flottigt/skitigt montanaläder är BMW's egna Läderrengöringsskum (Spruta på, gnugga in med svamp, låt torka) och därefter Läderlotion (Smörj in, låt torka, torka av) Kostar tillsammans drygt 300:- och räcker till många behandlingar!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Jh
53
Jhoony
520i -97
m_johan84:

Är lite nyfiken; hur mycket fick du betala för baksätet?
Jhoony: Köpte ifrån en 03as touring... En kille hade köpt en hel inredning hos en skrotare för 10k... Men han hade sedan så baksätet fungerade inte iu hans... Fick loss det för 2500:-
Jh
53
Jhoony
520i -97
Ok, tack för svaret!

Är lite inne på att byta baksäte i min (till ett med nackstöd) och var intresserad av prisbilden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.