|
|
|
|---|---|
|
1an kommer med den nya 3 liters 6an med dubbelturbo! 300hp vid 5800 och 400nm vid 1300!!!!!!!!!!!!!!!!! GRYMT!! Med den motorn i nya 3 serie cupe går 0-100 på 5,5.. 1 serien kommer bli grym! Frågan är också, när kommer det en M1a?.. kommer det överhuvud taget komma en M1a?... =) Blir kul å se.. =) | |
|
Källa? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Källan är Automotor sport tidningen! Tror det var senaste nummret.. =) |
|
|
Jag har aldrig kört nån 130, hur är balansen mellan motor och chassi på den? Klarar den av mer motor? /Micke |
|
|
Någon M1 skulle jag bli mäkta förvånad om det dök upp med tanke på M GmbHs inblandning i 130i. Jag är likaledes skeptisk till en 135 dels av samma skäl och dels av den enkla anledningen att en 135i skulle kosta rätt precis 400 000 kr i grundutförande. Audi är på väg med sin nya S3, men prestandan och priset spås bli snarlik 130i. Både M1 och 135i skulle alltså ha "för bra" prestanda (läs: bättre prestanda än målgruppen vill ha eller behöver i förhållande till vad de får betala) och alldeles för högt pris, därför tror jag inte att vi kommer få se nåt av det. |
|
|
Rent företagsekonomiskt och logiskt resonerat har Anders N alldeles rätt - det finns ingen 'marknadsnisch' för 135i (eller M1, för den delen). Men, som tur är, så tar BMW ut svängarna ibland och lanserar mer eller mindre 'galna' modeller. Ett exempel är Z3M Roadster/Coupé, som var ett resultat av 'olydiga' teknikers lekstuga... låt oss hålla tummarna för att direktörerna på BMW struntar i marknadsfolket och släpper loss en 'galen' 1-serie! /// Gunnar E. |
|
|
Har också läst att 135 blir verklighet. Det var också en intervjuv med en BMW höjdare så det känns tillräckligt trovärdigt för mig. Keep Your Distance! |
|
|
Hoppas DÅ att bilen kommer med diffspärr. Jag är väl aldrig den som inte förespråkar MER effekt, men personligen tyckte jag att 130i inte hade rätt balans mellan chassi och motor. Motorn är en juvel, men jag fick lite känslan av att man bara "åkte med på en missil". En blandning mellan allt för smala RTF-däck och ett allt för stenhårt chassi bidrog säkert till känslan. Jag kan inte se varför man skulle behöva en 135i. Även om det vore sjukt coolt! Jag hoppas på att 135 isf skulle bli en "inofficiell" m-bil, för att bara klämma ner mer motor i ettan som den står idag känns inte så upphetsande. |
|
| Håller med om att 135 känns lite overkill. Trist att M1 aldrig kommer att bäras av en 1-serie som det ser ut nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.