|
|
|
|---|---|
|
Fan vad arg jag är. Jag var inne i city idag för min kära sambo ville gå runt lite och köpa några grejor. Jag parkerade nere vid centralen och när vi kommer tillbaks några timmar senare så är det någon %#¤@-idiot som har snott mitt glas från vänstra yttre backspegeln. Det var inte vilken buse som hellst utan personen visste hur man gjorde. Glaset är snyggt borttaget och kablarna för värme eller avbländning är snyggt delade vid den ursprunliga skarven. Att fattiga mäniskor skall ha en bil som dom inte har råd att köpa egna grejor till är ofattbart. Har jag inte råd att underhålla bilen genom att serva eller köpa grejor som gått sönder till bilen så så skulle inte jag ha denna bil. Det är tur att man inte kommer precis när den/dom håller på. För då är det nog tyvärr så att det kommer att kosta mig mer än att bara köpa nytt glas. Att betala skadestånd för misshandel till sådana skitar som förstör min bil är inte bättre även om det skulle kännas bättre..... Jag var bara tvungen att skriva av mig. | |
Paap Reeder |
... läste häromveckan om att folk tar blommor från en annan grav och sätter på sin anhörigs. Inget är främmande på detta klot. MVH /// Paap R |
| Visst blir man trött. Blev av med min telefonantenn i vintras. Kostade mig HELA 159:- att köpa en ny. Otroligt vad futtigt pinsamt det måste vara att behöva sno ihop sina reservdelar. Tycker att John Travoltas filosoferande i Pulp Fiction är klockrent när han berättar om sin repade impala. "It would have been worth him doing it, just so I could have caught him" | |
|
@ Paap Reeder Jo, det stämmer och det finns mer skrämmande exempel, men man blir så dj...a trött på dessa skitstövlar som vill ha bilar dom inte har råd med. Bilar kostar pengar och dom behöver servas, mm. Men har man inte råd så skall man inte ha en bil som kostar mer än man har råd med. Jag har råd att köpa en ny spegel och mer där till, men jag skulle lika gärna kunna köpa något nytt till min bil eller ännu hellre till min andra kära halva.... @Powertoy Jo, det är skitpengar, men ställer till mycket problem för den som blir av med grejorna. Det är så lågt att behöva sno dessa grejor som inte kostar mycket i inköp. Skulle dom bli tagna på bar gärning så kostar det mycket mer än dessa (159:- i detta fallet) och det är inte värt besväret. Detta är grunden till våra sammhällsproblem, när några skitstövlar inte har råd eller kan skilja på mitt och ditt........... |
|
alain |
Hejsann! det störta problem med detta är att dessa idioter som gör detta lässer först på parkering biljeten hur lång tid du kommer att vara borta från bilen. efteråt, de ser att det behöver inte stressa för snå delar från bilar. detta är för jä----t, och mycket omkostnader. Hoppas att du hitta en sådan på skrott ty dom inte är biliga som nytt. lycka till! MVH ((Alain)) ((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..)) |
|
Beställde en ny spegel hos BMW idag som jag kan hämta i morgon. 3181:- kostar den. Jag visste inte att min andra halva kunde så många fula ord! ;-) |
|
|
Fick hem spegeln idag. Men blev lite konfunderad när jag packade upp den. På baksidan sitter en kontakt där det går in en lila och svart kabel, det finns även två lödöron på inre delen av spegelns baksida. De kablar som man har kapat så är färgerna brun och svart, men det finns ingen kontakt utan kabeln är originalskarvad. Blev lite konfunderad. Kanske jag har fått fel spegel i alla fall. Det skall vara en avbländningsbar spegel som jag hade original och det skall vara en avbländningsbar spegel som jag har fått.......? |
|
|
I mina backspegelhus ser det ut som följande: Brun och svart kontakt med små kabelskor på ändarna går till upphettning av backspegeln. Lila kabel och svart (svart gissar jag, men är ganska säker) går till ett kontaktstycke som sitter i ytterkant av spegelhuset, denna kontakt är till för avbländbarheten. Så jag tycker det låter som du fått rätt spegel? Är du säker på att spegelhuset är utrustad med avbländning? (Det skall alltså finnas 4 kablar som inte är ikopplade i ditt spegelhus då) /Marcus |
|
HZRobban |
hehe, min vänster fram är trasig pga något stolpskott smällt till den, plasten som sitter på glaset som gått sönder endel... så... måste skaffa nytt... ska även köpa nytt till vänster eftersom de e rost eller nått skit på den :S och nej, inte jag som snott =) |
|
@Darklight Hmm! Skall kolla lite närmare i spegelhuset. Kanske finns ett kontaktstycke där. Blev mycket osäker just nu. Kablarna med kontaktskor är brun och svart, dessa har man kapat precis vid kontaktskorna. Men det är bara två kablar som sticker ut, så då måste det finnas en kontakt i spegelhuset. Men som sagt var, skall ner och kolla om en stund. @ HZRobban Synd att du inte snodde min spegel, i sådana fall kunde du säga hur kablarna skulle kopplas in :-D |
|
HZRobban |
faktor, he he he :-) på min spegel e det bara två kablar (eluppvärmningen)... :( men om du ringer BMW och frågar då? jag har iof en 740... men kan kolla var värme-kontakterna sitter och hur dom ser ut... tar mig två 2sekudner att ta lös glaset :) |
|
@HZRobban Jo, jag börjar misstänka att BMW har sett lite fel på min utrustningslista och gett mig en spegel som är avbländningsbar trots att jag kanske bara har uppvärmd spegel. Jag tittade i min spec för bilen och kan inte finna något om avbländningsbara sidospeglar, vet att innre backspegeln är avbländningsbar. Jag skall kolla på backspegeln och se om jag kan hitta en passande kontakt för eventuell avbländning som ligger inne i spegelhuset. Men det vore tacksamt om du kunde kolla på kablarna om det nu är så att dessa är skall fästas på några lödöron. Brun kabel på övre/undre lödörat. |
|
|
Om du inte behöver avbländningsbara så bör du få en slant tillbaka när du byter till rätt glas. ___ //Ulf |
|
| Japp, har kontrollerat noga och jag har inte avbländningsbara sidobackspeglar. Skall ringa BMW i morgon bitti och be dom ta hem nya med bara värme. Så det borde nog bli några kronor tillbaks som Programmer säger. | |
|
Har för mig att aut. avbländande ytterspeglar var option ihop med elektrisk infällbara speglar, samt aut. avbländade innerspegel. BMW CS #5139 |
|
|
Faktor: Sedan är det bara att stoppa på nya kabelskor som du trär på lödöronen på spegeln. Jag tror inte det spelar någon roll vilken färg som sitter överst (det var nämligen olika på mina sidor när jag plockade lös dem) Vill du bli av med den avbländbara spegeln så tar jag gärna emot ;) (De är ju snuskigt dyra) /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.