|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker få igång min Alpina som delvis varit nerplockad dom senaste 5-6 åren... Jag har konstaterat att ingen gnista kommer vid stiften och ej heller någon signal från tändlägesgivaren (som är ny!) dock har jag spänning fram både till T-spole och T-lägesgivare... Vad jag undrar är bl.a vad det är dom ger inpuls till givare..på mitt svänghjul sitter det bara en liten kula inpressad i s-hjulet...(I B-hålet på sprängkåpan!) Är det den som ändrar/visar läget för givaren? Sitter det en sån på vanliga M30-motorer? På bilen sitter ett Alpina-moterat system från AFT...liknar Motornic men jag hittar ingen sensor/givare som ger varvtal till systemet på min bil..? Borde det inte finnas det?? Tilläggas kan väl att hela elsystemet varit bortkopplat i motorrummet,det kan tänkas att jag missat nåt men eftersom det är gjort av tidigare ägare så har jag ingen koll på det för tillfället... Alla tips mottages tacksamt...bilen är klar i övrigt,påställd & försäkrad...och jag vill KÖÖÖra NuuU...! | |
storken25 |
Prata med Jarls ı Helsıngborg dom haller pa med Alina. Lycka tıll! |
|
Tack...idag fick jag igång motorn! Lösningen var helt enkelt att flytta vevaxelsensorn till det andra hålet,alltså mitt för kuggarna på startkransen..då hoppade motorn igång ..lite överraskande. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.