AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.324

oljetryck problem vid uppstart! E34

jag skulle starta upp bilen idag, och först så hände ingenting när jag vred om nyckeln. kollade säkringar och hittade inget fel... men efter ett nytt försök så gick motorn igång, dock väldigt långsam startmotor...
när motorn väl var igång var det inga problem,,, körde till jobbet... och när jag skulle åka hem så var det samma problem, startmotorn väldigt långsam men motorn går igång och rullar på utan problem...
men nu fick jag varning för oeldruck sensor. alltså oljetryckssensor....
vad göra?? Hoppas på snabbt svar, så jag vet om jag kan köra med bilen i detta skick.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Hur har du det med batteriet? Oeldrücksensor är väl givaren som är kass, inte helt ovanligt. Men du kan även få en del skumma felmeddelanden om du har låg batterispänning.
jag misstänker det också, att jag har haft på fläkten på full effekt för länge hjälper säkert till...
är det svårt att byta sensorn...? mektips?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är rätt enkelt. Du behöver bara en stor hylsa =) Den sitter vid motorfästet på motorns vänstra sida (Framifrån sett.) Du byter den underifrån. Fick byta på min 525 med, men den varnade ingenting! Däremot så rann all olja ur den :( Hål rätt igenom...
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Har du M20 eller M50 motorn?
M50: Länk

M20: Länk
m20
Mer info om det här med OELDRUCK? Vad kostar sensorn, etc? Kan ett dåligt batteri ge konstiga fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.