|
|
|
|---|---|
| Hej det är så att säkringen till elfläkten går sönder hela tiden, och dettea medför att ac:n tappar kraft och bilen går varm vid tomgångskörning när det är varmt ute. Är det bara att byta fläkten eller finns det några andra tips. Nån som vet hur mycket en ny fläkt kostar? Tacksam för svar. | |
|
Jag vet :) Min är pajj, så jag frågade på BMW, 3,500 :- kostar den.. OMG sa jag då.. jag ska leta på bildelsbasen istället. Köpa en ny är uteslutet. |
|
|
Jag igen :) Verkar ligga runt 500-1000 kr på demonteringar. |
|
| Tack för svaren. Kollade lite igår och då såg jag att det stod att det skulle vara en 40A säkring och jag hade kört med 30A hoppas det är felet. Har dock aldrig sett en liten 40A säkring men dom bör ju ha på bmw. | |
|
Om det är felet får du gärna säga till, jag skulle bli väldigt väldigt väldigt förvånad. En motor drar ström, den drar den ström den behöver, så enkelt är det, och skulle den dra upp mot 40A så skiter den fullständigt om du har 30A, den skulle bränna säkringen direkt istället. En säkring kan aldrig bromsa ner en motor. |
|
|
Däremot sitter det motstånd i samband med fläkten, typ som i kupé. Dessa har en tendens att ge upp, kolla upp dom först. Haha.. NU läste jag din tråd noga, självklart är det så att du har fel säkring, 30 ist för 40 funkar ju inte alls. Inte om den drar runt 35-36A .. :) Haha.. ja jäklar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.