|
|
|
|---|---|
HZRobban |
Hej Har ett BMW orginalbatteri i min 740... Kollade på det här om dagen för jag märkte att det inte hade riktigt bra effekt... Vrider jag på tändningen tänds ju givetvis belysningen, men startar jag bilen så blir det ett starkare sken från instrument och beslysning... På batteriet, som hade ett enda stort klistermärke över påfyllnadshålen, så stog det svart = byt batteri gult = ladda grönt = ok hittade en liten rund ring på batteriet där inget lös i... så vet inte om det var rätt eller inte... Har laddat ur batteriet en gång när jag skruvade på bilen och lyssnade på stereon i 6 timmar, utan baslådan igång eller lysena. Tips? Bara att byta batteri? Jag skulle ju gärna se att man kanske skulle fylla på vatten i batteriet, fast kanske är någon cell som är skadad... |
|
Eftersom du inte ser något är det "svart" som gäller. Du kan ju alltid prova att ladda batteriet,men jag tror nog det är byta som gäller. Mvh Janne |
|
HZRobban |
OK, då ska man nog satsa på ett gel-batteri ... |
|
Det kan gå att ladda upp, mitt bmw batteri i min gamla 735 var stendött och svart i glaset. Efter kanske två veckors smart laddning hade det gröna flötet kommit upp och batteriet funka fint igen. Det tuffa på i 18 månader tills jag sålde bilen med några få uppladdningar längs vägen för att hålla det i bra trim. //Magnus |
|
HZRobban |
Hmm, ok... Undrar om man ska slita ut batteriet och ladda det inatt då... *hmmsa* |
HZRobban |
Om ja plockar väck batteriet, kommer ja kunna låsa upp bilfan då? :) Vet att mycket styrs med datorn och så... Eller måste ja ha bagageluckan öppen? :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.